مرور اتفاقات عجیب برای ورزشکاران ایرانی در بازی های آسیایی 2018

غم ناهار یا غم ناداوری؟ / منشی‌هایی که مرزهای بازی‌های آسیایی را در نوردیدند

امروز اختتامیه بازی های آسیایی 2018 رسما برگزار می شود تا پرونده این دوره از رقابت های المپیک آسیایی به طور کامل بسته شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۶۰
غم ناهار یا غم ناداوری؟ / منشی‌هایی که مرزهای بازی‌های آسیایی را در نوردیدند

به گزارش جام جم آنلاین ، این دوره از بازیهای آسیایی حاوی اتفاقات تلخ و شیرین متعددی برای ورزش ایران بود. با هم برخی از حواشی و اتفاقات مربوط به ورزشکاران ایرانی در المپیک آسیایی را مرور می کنیم:

دردسرسازترین ناهار برای یک ورزشکار

اتفاقی که برای زهرا نعمتی افتاد هرگز فراموش نمی شود. در حالی که زهرا نعمتی دور یک شانزدهم تیروکمان را در بخش ریکرو انفرادی زنان را با موفقیت پشت سر گذاشته و به مرحله یک هشتم راه پیدا کرده بود در اتفاقی نادر از حضور به مرحله بعدی جا ماند.

مسوولان به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرده که بلافاصله میلاد وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند. سپس نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد و او در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد.

عمدی بود یا نه؟

شکست دو بر صفر تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل میانمار دیکر جنجال بزرگ کاروان ورزشی ایران بود. ایران مقابل میانمار شکست خورد تا سرگروه نشود و به عربستان نخورد اما هم به صورت تحقیرآمیزی مقابل تیم ضعیف میانمار شکست خورد و هم سرگروه شد چون از آن طرف هم عربستان هم بد باخت! این شکست باعث اوج گرفتن انتقادات از تیم ملی فوتبال امید و عملکرد کرانچار و استیلی در این تیم شد.

استوری شبانه

محمدامین اسدی بازیکن تیم ملی امید ایران به دلیل انتشار یک استوری بحث برانگیز از تیم ملی امید اخراج شد و با نخستین پرواز به ایران برگردانده شد. استوری او که در آن از عبارات و کلمات نامناسبی استفاده شده بود از دید کادر فنی تیم ملی امید پنهان نماند و با توجه به اینکه او سابقه بی انضباطی هم داشت بلافاصله اخراج شد. برخورد کادر فنی با این بازیکن به حدی جدی بود که حتی به او اجازه ندادند به اتاقش در هتل برگردد.

خودزنی خبرساز

محمد ملک محمدی کوراش کار وزن منهای 90 کیلوگرم کشورمان که یکی از امیدهای مدال ایران در بازی های آسیایی بود، با ناداوری مقابل حریف افغانستانی بازنده شد تا از دور رقابتها حذف شود. وی به نشانه اعتراض دقایقی را در وسط تاتامی نشست و بعد از اعتراض به رای داوران با گریه تاتامی را ترک کرد. او پس از این اتفاق سرش رو هم به دیوار کوبید تا با برانکارد راهی بیمارستان شود. این اتفاق تلخ یکی از 10 اتفاق عجیب بازی های آسیایی لقب گرفته است.

سر بی کلاه

یم ملی کانوپولوی بانوان ایران با برتری مقابل سنگاپور در دیدار فینال بازی‌های آسیایی قهرمان شد. البته از آنجایی که این رقابت‌ها به صورت آزمایشی بودمدال آن در جدول مدال‌ها محاسبه نشد. پیش از دیدار فینال یک اتفاق بحث برانگیز افتاد که باز هم نشان می دهد برخی از مسئولان اعزامی به بازیهای آسیایی تا چه اندازه بی دقت هستند. قبل از شروع دیدار فینال کادرفنی تیم بانوان متوجه می‌شود که کلاه یکی از بازیکنان ثابت این تیم را به همراه نیاورده‌اند و این بازیکن ناخواسته به قسمت ذخیره‌ها رفت تا برای او‌ کلاهی تهیه شود. جالب بود که در چند دقیقه ابتدایی همه اعضای کادرفنی، بازی را رها کرده و به دنبال کلاه شماره 7 از تیم آقایان بودند. این مشکل بعد از گذشت 4 دقیقه از بازی بالاخره حل شد تا این بازیکن بتواند برای تیم کانوپولوی بانوان کشورمان بازی کند.

فحاشی آقای مسئول

تیم ملی کبدی بانوان ایران موفق به کسب عنوان ارزشمند و تاریخی قهرمانی در بازی های آسیایی شد، آن هم با شکست قدرتمندترین تیم کبدی جهان یعنی هند. اما متاسفانه این دختران قهرمان همانند همتایان مرد در تیم ملی کبدی مردان با رفتار خوبی از سوی یکی از مسئولان روبرو نبودند. این مسئول در هنگام تماشای بازی های تیم های کبدی مردان و زنان ایران لب به دشنام گویی گشوده است.

رژه منشی ها و افراد غیرمسئول

یکی دیگر از حاشیه های بزرگ کاروان ورزشی ایران اعزام افراد پرشمار و متعدد غیرمسئول به بازی های آسیایی بود. در حالی که به برخی از فدراسیون ها انتقاد وارد است که چرا از ورزشکاران خود کم کرده اند که بتوانند افراد بیشتری را به بازی های آسیایی 2018 اعزام کنند این موضوع که برخی از اعزامی ها منشی بودند نیز بسیار سر و صدا کرد. این منشی ها در رژه کاروان ایران هم حضور داشتند!

پاره شدن بدموقع یک زنجیر

در سومین روز بازی های آسیایی ۲۰۱۸، رقابت ماده کراس کانتری دوچرخه سواری کوهستان برگزار شد که در پایان رقابت بخش بانوان، ایران موفق به کسب مدال نشد.در کراس کانتری بانوان فرانک پرتوآذر با وجوداینکه از شانس های کسب مدال بود اما در پایان در رده چهارم قرار گرفت.او با نفر اول ۹ دقیقه و ۷ ثانیه اختلاف داشت. زنجیر دوچرخه پرتوآذر در دور اول پاره شد و همین موضوع باعث شد پنج دقیقه در دور اول از بقیه رکابزنان عقب بماند. او پس از پایان رقابت ها به تلخی گریست.

البته پیش از او هم یک دوچرخه سوار دیگر به نام حسین زنجانیان به دلیل پنچری از دور رقابت های دوچرخه سواری کنار رفته بود.

ناکامی کیانوش

کیانوش رستمی یکی از بخت های مسلم کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی بود اما این وزنه بردار کاملا ناکام بود و از کسب حتی یک برنز بازماند. نکته بسیار مهم این است که کیانوش در سالن برگزاری رقابت ها کاملا تنها بود. او حتی به جای مربی اش برگه مسابقات را امضا کرد و بین وزنه زدن کاملا تنها بود. دلیلش هم این است که خود کیانوش در یک سال گذشته با جاروجنجال فدراسیون را مجاب کرد تا مربی نداشته باشد. به هر حال در روزی که او تنهای تنها وزنه هایش افتاد سهراب مرادی طلا گرفت تا فردایش یکی از روزنامه ها تیتر بزند: «غرور رستم، طلای سهراب».

دیپورتی ها

در بازی های آسیایی 2018 اتفاقات تلخی برای برخی از خبرنگاران و گزارشگران افتاد. دیپورت یکی از گزارشگران یکی از این اتفاقات تلخ بود.

پارویی که گیر کرد

نازنین ملایی قایقران ایران در رقابت های روئینگ تک نفره سبک پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی 2018 گفت که پارویش در آب گیر کرده بود و همین اتفاق باعث شد تا مدال طلایش به نقره تبدیل شود. گویا پاروی او در استارت شماره دو در آب گیر می کند (حالا به چه چیزی گیر کرده مشخص نیست). او نیز پس از پایان مسابقه اش به تلخی گریست.

اسب لجباز

در دومین روز از مسابقات سه روزه سوارکاری، طوفان ترابی تنها نماینده کشورمان در قسمت کراس کانتری به مصاف حریفان خود رفت. در این مسابقه، اسب نماینده ایران، از پرش مقابل یکی از موانع امتناع کرد و به این ترتیب ترابی از رقابت حذف شد. حذف از این رقابت، باعث شد که ترابی شانس مسابقه بعدی را هم از دست بدهد. سرکشی اسب او خیلی عجیب بود.

بدشانسی یک دونده

علیرضا خدیور دونده ۴۰۰ متر ایران، کمتر از صد متر از آغاز مسابقه مقدماتی، دچار مصدومیت شد و نتوانست به رقابت ادامه دهد. به این ترتیب خدیور با برانکارد به بیرون پیست انتقال داده شد. علیرضا خدیور در کارنامه خود، رکورد ۴۵.۶۴ ثانیه را دارد، اما بهترین رکورد این فصل او، ۴۶.۶۰ ثانیه بوده است.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها