بازی های آسیایی امروز وارد روز چهاردهم شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۵۶
از هجوم دوباره سلبریتی ها تا مصائب بانوی ایرانی در اندونزی!

به گزارش جام جم آنلاین ،آخرین اخبار بازی های آسیایی 2018 را اینجا مرور کنید.

*تیم های ملی بسکتبال ایران و چین امروز در فینال رقابت های بسکتبال بازی های آسیایی 2018 از ساعت 16 امروز به مصاف هم می روند. چینی ها در آستانه این فینال نظرسنجی انجام داده اند که طبق این نظرسنجی 71 درصد کاربران به قهرمانی چین رای داده اند!

*جاکارتا و پالمبانگ دو شهر میزبان بازی های آسیایی 2018 خلوت شدند. در 48 ساعت گذشته بیش از 3200 توریست خاک اندونزی را ترک کرده اند. آثار اتمام بازی های آسیایی در پالمبانگ و به خصوص جاکارتا به وضوح دیده می شود. شهر هم خلوت تر شده و هم آلودگی هوا کمتر شده است.

*مصائب بانوی دوچرخه سوار ایرانی یعنی فرانک پرتوآذر در بازی های آسیایی تمامی ندارد. این بانوی دوچرخه سوار که به دلیل پاره شدن زنجیر دوچرخه اش چهارم شد و مدال بازی های آسیایی را از دست داد تا به تلخی گریه کند اکنون با یک مشکل دیگر روبرو شده است. او برای خرید دوچرخه مسابقاتش پول قرض گرفته بود و حالا باید این پول را پس بدهد. جالب است بدانید جایی که فرانک به آن مقروض شده فدراسیون دوچرخه سواری است!

* تا امروز شش ورزشکار به دلیل سرقت یا گم کردن مدال های خود را از دست داده اند. این ورزشکاران از چین (دو نفر)، تایوان، ازبکستان، ژاپن و قزاقستان هستند.

*ورزش کشور نپال با کسب یک مدال نقره در رشته پاراگلایدر وارد جدول مدال آوران بازی های آسیایی شد. نپال و سوریه تنها کشورهایی هستند که در جدول مدال آوران فقط یک مدال دارند.

* کوراش به عنوان کسل کننده ترین ورزش بازی های آسیایی شناخته شده است. بر طبق یک نظرسنجی کوراش «کسل کننده ترین» رشته بازی های آسیایی تلقی می شود که هیچ جذابیتی برای بیننده به دنبال ندارد.

* ورزش اندونزی هنوز بابت اینکه 16 مدال طلا برای رشته بومی کشور خودش یعنی پنچاک سیلات کنار گذاشت و 14 تای آنها را ورزشکاران خود این کشور بردند تحت انتقاد قرار دارد. طبیعی است که بیشتر انتقادات از سوی ایران باشد.

*پخش مستند هشت قسمتی بازی های آسیایی 2018 از تلویزیون اندونزی آغاز شد.

*رئیس جمهور اندونزی حضور پررنگی در تمامی مسابقات ورزشی ورزشکاران کشور خودش دارد. او مهمان ویژه مراسم اختتامیه هم خواهد بود. البته به غیر از او چند چهره سیاسی مهم دیگر اندونزی نیز حضور خواهند داشت. در مراسم اختتامیه همانند مراسم افتتاحیه سلبریتی ها نیز حضوری پررنگ دارند.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها