گلابی میوه ای آبدار و شیرین است که فواید متعددی برای سلامت بدن دارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۷۰
آشنایی با خواص گلابی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، گلابی سرشار از فیبر، مواد مغذی ضروری و مواد معدنی است و خواص ضدالتهابی آن به کاهش تب و التهاب کمک می کند. در ادامه به خواص مصرف این میوه برای سلامت اشاره می شود.

گلابی می تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد چراکه سرشار از فیبر است و می تواند به کنترل کلسترول کمک کند از اینرو از شما در مقابل بیماری های کُشنده قلبی نظیر سکته محافظت می کند.

می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. فیبر زیاد به حذف سلول های سرطانی کمک کرده و ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

می تواند شما را پرانرژی و شاداب نگه دارد: اگر احساس ضعف و خستگی دارید گلابی مصرف کنید. گلابی حاوی گلوکز است که می تواند انرژی فوری در شما ایجاد کند.

می تواند به روند هضم غذا کمک کند: گلابی سرشاز از فیبر بوده و می تواند روند هضم را تقویت کند.

می تواند به پایین نگه داشتن فشارخون کمک کند: افراد مبتلا به فشارخون بالا گلابی بخورند. این میوه حاوی گلوتاتیون ضد سرطان زا است که می تواند فشارخون بالا را تحت کنترل قرار دهد.

می تواند به تسکین درد کمک کند: دارای خواص ضدالتهابی است و می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد.

می تواند به درمان پوکی استخوان کمک کند: حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم است و گلابی یک گزینه سالم در این مورد باشد. گلابی سرشار از بور بوده و می تواند به حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند: گلابی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به بدن در مقابله با عفو.نت ها کمک می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها