حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

بخش‌هایی از دولت مانند بچه پولدارها هزینه‌ می‌کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان یکی از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور معتقد است در کشور بیماری اقتصادی وجود دارد و دولت هنوز نخواسته این بیماری و درد را بپذیرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۱۹
باید اهتمام جدی برای حل مسائل توسط دولت وجود داشته باشد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی و یکی از امضا کنندگان سوال از رئیس جمهور در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که سوال از رئیس جمهور آیا سیاسی بود، گفت: معتقدم سوالاتی که از رئیس جمهور پرسیده شد، اقتصادی بود. متن سوال از رئیس جمهور هم همین را می گوید. شاید سوال از رئیس جمهور سیاسی تلقی شده باشد، اما دغدغه اصلی بیان دغدغه های مردم مثل بررسی وضعیت سکه و ارز و تورم افسارگسیخته است.

او افزود: این ها مسائلی است که ما نمی توانیم نادیده بگیریم. وقتی به میان مردم می رویم این مسائل را می بینیم و می شنویم. ما بارها به رئیس جمهور نامه نوشتیم که هم در برنامه های اقتصادی و هم تیم اقتصادی دولت تجدید نظر کند. چون ایشان این کارها را انجام ندادند خودمان دست به کار شدیم. خوشبختانه تکلیف وزیر اقتصاد هم مشخص شد. ما با ابزار نظارتی امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در این خصوص انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وزیر اقتصاد هم نداریم، آیا سوال از رئیس جمهور تغییراتی در مدیریت اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد، بیان داشت: حداقل نتیجه سوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان این است که ما نشان دهیم درد و بیماری وجود دارد. تا زمانیکه تصور این نباشد که بیماری وجود دارد، به مرحله درمان نمی رسیم. در حالی که جامعه دچار تب است و آثار بیماری اقتصادی مشاهده می شود، ما با این مواجهیم که تیم اقتصادی دولت این واقعیت را نخواسته بپذیرد. وقتی نخواسته بپذیرد ما چه باید کنیم؟ باید تلاش کنیم نشان دهیم این بیماری وجود دارد و از دولت بخواهیم آن را درمان کند.

حاجی دلیگانی در واکنش به اینکه ممکن است در خلال سوال از رئیس جمهور گفتگوهایی رد و بدل شود که به صلاح کشور نباشد، اظهار داشت: نه این طور نیست. البته مسئولان باید رعایت اخلاق را داشته باشند چون همه ما از یک کشور هستیم و در یک کشتی نشسته ایم. مباحث اقتصادی هر چه بیشتر شفاف سازی شود بیشتر امنیت اقتصادی داریم و هر چه بیشتر به سمت مخفی کاری برویم رانت و سوء استفاده بیشتر می شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: قطعا در جریان سوال از رئیس جمهور ما به دنبال منافع مردم و بیان مشکلات آن ها بودیم.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها