نگاهی به حواشی بازی‌های آسیایی جاکارتا؛

پشتک‌های پشه‌های پالمبانگ!

بازی های آسیایی جاکارتا همچنان در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ ادامه دارد، این برای نخستین بار در تاریخ بازی های آسیایی است که این رقابت ها در دو شهر برگزار می شود. معمولا رسم بر این بود که فقط یک شهر میزبان بازی ها باشد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹۲
پشتک‌های پشه‌های پالمبانگ!

به گزارش جام جم آنلاین ، صرف نظر از نتایجی که تاکنون در بازی های آسیایی به دست آمده و صرف نظر از این موضوع که ورزشکاران کشورمان تا الان چند مدال گرفته اند و قرار است احتمالا چند مدال دیگر هم بگیرند و اصلا چه رکوردهایی زده شده است به برخی از حواشی این رقابت ها می پردازیم:

* قطری ها حسابی ناراحت و شاکی هستند. رسانه های این کشور تا می توانند به تیم های ورزشی و ورزشکاران کشورشان می تازند. ورزش قطر با آن همه هزینه های کلان تا این لحظه از بازی های آسیایی فقط موفق به کسب یک مدال شده ، آن هم یک مدال برنز. با این مدال نوبرانه قطری ها در انتهای جدول مدال آوران هستند. حملات شدید رسانه های قطری به مسئولان ورزشی این کشور ادامه دارد.

* مصدوم روی مصدوم و مسموم روی مسموم. بعد از شکسته شدن پای بازیکن تیم ملی هاکی قزاقستان و بعد از مسموم شدن بازیکن تیم ملی واترپلوی تایلند حالا وزنه بردار چینی هم دچار مصدومیت شده ، همان طور که پیش از این یک ووشوکار چینی کتفش در رفت اما با همان کتف در رفته ایستاد و مدال طلایش را گرفت. تعداد مصدومان در این دوره از بازی های آسیایی روز به روز بالاتر می رود.

*ژاپنی ها همیشه به با ادب بودن معروف بوده اند. اما ورزش این کشور در این دوره از رقابت های آسیایی تا توانست آبروریزی کرد، آبرو ریزی از لحاظ اخلاقی. آن از چهار بازیکن تیم ملی بسکتبال ژاپن که به دلیل مسائل اخلاقی از دهکده بازی ها اخراج شدند و با اولین پرواز به کشورشان برگشتند و آن هم از دستگیری سه شهروند ژاپنی به دلیل اختلال در معابر جاکارتا! واقعا چه اتفاقی برای ژاپنی ها افتاده؟!

* امان از پشه های شهر پالمبانگ. با اینکه دیروز هوا در در این شهر میزبان بازی های آسیایی جاکارتا بارانی بود اما پشه ها امان برخی از ورزشکاران را بریدند. این پشه ها آنقدر جولان دادند که مسئولان برگزاری رقابت ها را به این فکر انداخت که فکری اساسی به حال این مشکل بکنند. پشه های پالمبانگ حضورشان در بازی های آسیایی واقعا غیرقابل پیش بینی بود.

* شبکه تلویزیونی ABS فیلیپین در گزارشی تفصیلی انتقادی تند از سطح پایین برخی از رقابت ها در بازی ها آسیایی کرد. به نظر این شبکه تلویزیونی سطح مسابقاتی مثل تنیس و یا واترپلو در این دوره از بازی های آسیایی پایین بود. این شبکه تاکید کرده که از دوره بعدی بازی های آسیایی بهتر است چند رشته حذف شوند از جمله پنجاک سیلات.

* یک نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 71 درصد مردم اندونزی بابت برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا در کشورشان ناراضی و ناراحت هستند چرا که اعتقاد دارند برگزاری پرهزینه این رقابت ها آن هم در حالی که در این کشور مشکلات اقتصادی عدیده ای وجود دارد منطقی نیست.

*بازیکنان تیم ملی کبدی پاکستان قرار است به دلیل دریافت مدال برنز بازی های آسیایی هر کدام یک مزرعه صیفی جات هدیه بگیرند. البته هر ورزشکار پاکستانی دیگری هم موفق به کسب مدال شود چنین هدیه ای دریافت می کند اما تا امروز فقط این کبدی کاران بودند که موفق به کسب مدال شده اند.

*یک گروه مستندسازی ژاپنی در حال ساخت مستندی هشت قسمتی درباره بازی های آسیایی جاکارتا هستند. در این مستند هشت قسمتی با ورزشکاران کشورهای مختلف از جمله ایران گفت و گو می شود.

*ترافیک جاکارتا امان همه را بریده است. این موضوع باعث شده انتقادات زیادی علیه شهردار این شهر و مسئولان برگزاری بازی های آسیایی شکل بگیرد که چرا برای جلوگیری از چنین مشکلی پیش از این فکری نکرده بودند. ترافیک در برخی از خیابان های جاکارتا به قدری سنگین است که چند ساعت معطلی را به دنبال دارد.

*کامبوج، عراق، بحرین، عربستان، قطر، پاکستان و افغانستان کشورهایی هستند که تا این لحظه از بازی های آسیایی جاکارتا فقط یک مدال گرفته اند.

*چین سلطان بی رقیب ورزش آسیاست. چینی ها هم اکنون با 140 مدال در صدر جدول مدال آوران هستند و محال است تیمی به گرد پای آنها هم برسد.

هیلدا حسینی خواه / خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها