آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:

آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: هزاران نیروی آمریکایی در عراق و افغانستان در تیررس موشک‌ های ایرانی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۶۱
هزاران نیروی آمریکایی در تیررس موشک‌ های ایران قرار دارند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود با اشاره به برنامه دشمنان جهت فاصله بین حاکمیت و مردم اظهار داشت: آمریکا و غرب همواره با امید به ضدانقلاب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین به دنبال این بودند که با فشار اقتصادی بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند اما کور خوانده‌‌اند چرا که مردم مشکلات را تحمل و دست از انقلاب برنخواهند داشت.

وی پیشنهاد کرد که پل ارتباطی دائمی و سهل‌الوصول بین مردم و مسئولان ایجاد شده تا مسئولان به صورت لحظه‌ای از مشکلات و خواسته‌های مردم باخبر شوند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: رؤسای سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه، وزرای دولت، استانداران، فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات مالیات نمایندگانی تعیین کرده و در ساعت و مکان مشخص حضور یابند و سخنان و مشکلات و مسائل مردم را بشنوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: نمایندگان مسئولان باید مشکلات مردم را منتقل کنند و پیشنهاد می‌شود که محل ملاقات با مردم نیز مساجد باشد تا مردم بدون مانع با آنها ملاقات کنند و نیاز به وقت گرفتن نداشته باشند بنابراین توصیه می‌شود طوری برنامه‌ریزی کرده که مردم بدانند صحبتشان بدون واسطه به مسئولان منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولان درها را نبندند، جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهید، به داد مردم برسید چرا که مردم مشکل دارند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر نهراسیدن از آمریکا اظهار داشت: چقدر امام و مقام معظم رهبری تأکید دارند که از آمریکا نترسید و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. البته مردم ایران نیز نشان دادند که اهل کوفه نیستند.

وی افزود: مردم در زمان انقلاب صدای مسلسل شاه را می‌شنیدند و جنازه‌هایی که شاه روی هم تلنبار کرده بود را می‌دیدند. روی دستشان می‌گرفتند و می‌ایستادند و امام نیز فرمود شاه رفتنی است و نگران نباشید؛ چراکه خدا با شماست.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: دشمن سلاح و امکانات در اختیار دارد اما خدا ندارد بنابراین شکست می‌خورد و رهبری نیز درباره اینکه آیا آمریکا می‌تواند با ما بجنگد سخنان درستی را مطرح فرمودند و تفهیم کردند آمریکا نمی‌تواند با ما بجنگد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکا اگر می‌توانست با جنگ کاری را از پیش ببرد، قطعاً می‌جنگید اما آنها امروز نگران امنیت اسرائیل هستند. آنها می‌دانند که هزاران موشک حزب‌الله و حماس آماده هستند تا تل آویو را با خاک یکسان کنند.

وی با بیان اینکه ایران امروز بیخ گوش اسرائیل قرار دارد، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین حماقتی چه از سوی اسرائیل و یا آمریکا عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر قدرت بازدارندگی ایران یعنی همان موشک‌هایی که در پی از کار انداختن آن هستند عامل مهمی است که جرأت جنگ را از دشمنان ایران می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اعلام این مطلب که هزاران نیروی آمریکایی در عراق و افغانستان در تیررس موشک‌ های ایرانی قرار دارند، گفت: منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان محسوب می‌شود و اینها نگرانند شاید با شروع هر درگیری پای کل کشورهای جهان به این جنگ کشیده شده و جنگ جهانی سوم راه بیفتد و قطعاً این جنگ می‌تواند سرنوشت پشیمان‌کننده‌ای برای آمریکا داشته باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تولید نخستین هواپیمای جنگنده بومی کشور خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین هواپیمای جنگنده پیشرفته و مجهز به کنترل آتش پیشرفته نسل ۴ با نام مبارک «کوثر» تولید و افتتاح شد. آیا آنها کورند که نمی‌بینند؟

وی درباره مذاکره ایران با آمریکا که مجدداً با پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قوت گرفته است، گفت: رهبر انقلاب مذاکره را در دو جمله خلاصه کرده‌اند و آن اینکه آمریکایی‌ها انتظار دارند طرف مقابل همه تعهدات خود را انجام بدهد اما وقتی زمان انجام تعهدات توسط خود می‌شود، زیر میز مذاکره زده و توافقات را پاره می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روز شهادت مسلم بن عقیل نماینده امام حسین(ع) به کوفه گفت: حضرت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین(ع) بودند و آنچه بر مسلم بن عقیل در کوفه افتاد جزو عجایب بود و باید این جریان مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برای ما نیز درس باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: وقتی حضرت مسلم به کوفه وارد شد و نامه امام حسین(ع) را برای مردم خواند، ۱۸ هزار نفر با حضرت بیعت کردند و شهر کوفه در اختیار حضرت مسلم بود اما پس از چند روز وقتی حضرت مسلم نماز مغرب را در مسجد کوفه خواند، وقتی از در مسجد بیرون آمد یک نفر هم همراه ایشان نبود. بنابراین چه ترفندی دشمن به کار می‌برد که این جمعیت عظیم را از پیرامون حضرت مسلم پراکنده می‌کند و این درس است.

وی نفوذ را یکی از عوامل پراکنده شدن همراهان حضرت مسلم در شهر کوفه عنوان و تأکید کرد: دشمن در یاران حضرت مسلم نفوذ کرد. ابن زیاد غلامش را مأمور کرد که خود را در بین اصحاب حضرت مسلم وارد کرده و خبرها را برای وی ببرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر خطر نفوذ گفت: نفوذ به دو شکل است؛ گاهی فردی را برای نفوذ انتخاب می‌کنند و قیافه فرد حزب‌اللهی می‌شود و نوع دوم نفوذ در فکر است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست خود نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید غدیر گفت: همه باید قدردان عید غدیر باشیم و دستور این است که در عید غدیر شیعیان و مردم را خوشحال کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولان مردم را خوشحال کنند و عهد اخوت با مردم ببندند و برای حل گرفتاری آنها بکوشند و در غم آنها شریک باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر آنچه ارزش دارد ولایت است، گفت: اگر مردم متمسک به ولایت باشند دشمنان و کفار هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها