مدال آوری کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا با رشته «پومسه» شروع شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۹۴
بازی های آسیایی جاکارتا / «پومسه» چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین ، دو مدال ابتدایی ایران از سوی ورزشکاران پومسه قطعی شده است و تا ساعاتی دیگر مشخص می شود که مدال آنها چه رنگی خواهد بود، طلای خوشرنگ و ارزشمند و یا نقره و برنز.

پومسه رشته زیر مجموعه تکواندو است. پومسه یک الگوی تعریف شده از حرکات دفاع و حمله است که در تکواندو مطرح شده‌است. اصطلاحات کره‌ای هیانگ، پومسه و teul (به معنی "شکل" یا "الگوی") برای اشاره به اشکال هنرهای رزمی است که معمولاً در هنرهای رزمی کره‌ای مانند تکواندو و تانگ سو انجام می‌شود.

فرم یا پومسه (POOMSAE) یکی از مهمترین جنبه های آموزشی هنرهای رزمی است. فرم مجموعه ای از حرکات کلاسیک تکواندو شامل تکنیکهای ایستادن، دست، پا و جابجایی است که براساس منطق طراحی شده اند. البته برخی از اساتید باتجربه فرم هایی را شخصاً ابداع کرده اندو به تدریس آنها می پردازند. سابقه تاریخی فرم ها به قدت هنرهای رزمی است و هیچ هنر رزمی بدون فرم وجود ندارد. در زمان های باستان که هنرهای رزمی به صورت مخفی وانفرادی تمرین می شد، هنرجویان جهت تمرین تکنیکها و مبارزه ناگزیر از اجرای دفاع ها و حملات درمقابل حریفان فرضی بودند، بدین ترتیب فرم های اولیه پابه عرصه حیات نهادند. مسابقات پوم سه تکواندو بصورت انفرادی (در 5 رده سنی) و تیمی( در 2 گروه سنی) برگزار می شود. هدف عمده از تمرین پوم سه، هماهنگی فیزیکی، فکری و روحی در هنر جو و انضباط فردی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها