جانشین سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تشریح کرد

رزمایش بسیج برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین ؛

ایران در بهترین شرایط دفاعی کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط دفاعی از نظر تجهیزات، آموزش نیروها و انسجام بین ارتش، سپاه و بسیج به عنوان مهمترین نیروهای وفادار انقلاب قرار دارد و قطعا دشمن، بی خرد و بی توجه به این امر نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۷۵
ایران در بهترین شرایط دفاعی کشور است

به گزارش جام جم آنلاین ولی الله نانوا کناری عضو فراکسیون اصولگرایان ونماینده فریدونکنار و بابلسر افزود: زمانی که اتحادیه اروپا، آمریکا و شوروی در یک جبهه ، 8 سال جنگ را به کشور تحمیل کردند. ارتش، سپاه و بسیج از انسجام کافی برخوردار نبودند. اما دیدیم که همین نیروها درمقابل جنگ کلاسیکی که علیه کشور شکل داده شده به خوبی عمل کردند.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی می داند اگرجنگی صورت وآتشی به پا شود دود آن به چشمانش خواهد رفت، گفت: ایران نفوذ منطقه ای گسترده ای دارد و مناطق استراتژیکی را مدیریت می کند. لذا با توجه به نیروهای وفاداری که در سراسر جهان به نفع ایران فعالیت می کنند، این اطلاعات وجود دارد که روزگار دشمن سیاه خواهد شد واگر تهاجمی صورت گیرد به ضرر دشمن خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با شروع جنگ قطعا دشمن خسارتی را متحمل خواهد شد که قادر به جبران آن نخواهد بود. لذا با علم بر این شرایط قطعا جنگی کشور را تهدید نخواهد کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در مورد مذاکره با آمریکا و شرایط پیش رو گفت:هیچ انسانی نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود دوم اینکه باید بدانیم که طرف مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، آیا پایبند به عهد و وفای خود خواهد بود یا مثل مذاکرات برجام عهد شکن است.

نماینده فریدونکنار و بابلسر تاکید کرد:10 سال طول کشید تا توافق برجامی که به نفع دشمن و به ضرر کشور بود امضا شد. اما دیدم که آمریکا به همین تعهد هم عمل نکرد و امضایش را پس گرفت. لذا مذاکره به کسی که به عهدش پایبند نیست معنا و مفهومی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران با کشوری مذاکره خواهد کرد که عهد شکن نباشد، گفت: همه می دانیم که ترامپ قابل اعتماد نیست وبه سخنانی که می گوید پایبند نیست. کما اینکه درمورد کره شمالی هم این حرف در حال ثابت شدن است. بنابراین ما با کسانی مذاکره می کنیم که به عهدشان پایبند باشند.

وی در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران در چه شرایطی مذاکره را خواهد پذیرفت، یادآور شد: آمریکا باید اثبات کند که پایبند تعهداتش است، ‌در عین حال باید خسارت ها و بدهی هایی را که به ملت ایران با تحریم هایی که داشته پرداخت کند و پس از این است که باید فکر کنیم که می توانیم با آنها مذاکره کنیم یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مذاکره در شرایط برابر یکی از اصول انقلاب عنوان کرد و گفت: ‌آمریکا نمی تواند بگوید شما موشک نداشته باشید ولی ما داشته باشیم، نمی شود یک طرفه قانون و قاعده گذاشت وطرف دیگر را مجبور به پذیرش کرد. چون مذاکره در شرایط برابر است که می تواند سازنده و مفید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها