رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

ایران و آمریکا شرایط جنگ و مذاکره را ندارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و آمریکا شرایط جنگ و مذاکره را ندارند و مقام معظم رهبری خیلی صریح اعلام کردند که نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره ای صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۷۴
ایران و آمریکا شرایط جنگ و مذاکره را ندارند

به گزارش جام جم آنلاین حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه در فضایی که جنگ ومذاکره ای شکل نخواهد گرفت، تحولات و روابط ایران و آمریکا به سمت دیپلماسی حرکت خواهد کرد، افزود: آمریکا از توان نظامی ایران مطلع است و می داند که جنگ احتمالی با ایران قابل مدیریت شدن نیست و این جنگ، ابعاد منطقه به خود خواهد گرفت که اثرات آن جهانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران درمورد پرونده هسته ای کشور مذاکره کرد. ولی آمریکایی¬ها دروغ گفتند و عهدشکنی کردند، لذا اگر قرار باشد مذاکره ای صورت گیرد قطعا با دولت فعلی آمریکا نخواهد بود. ضمن اینکه وقتی توان دفاعی کشور در شرایطی است که نقطه ضعف سیاسی و نظامی وجود ندارد لزومی به مذاکره نیست.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور باید مسیر خود اتکا سازی کشور را پیش بگیرد، افزود: باید در حوزه هایی که تهدید محسوب می شود کشور راتقویت کنیم تا مانند حوزه دفاعی که زمانی عرصه تهدید ما بود، نهایت قدرتمندی را بدست آوریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری زمانی که ایران از امکانات دفاعی کمی برخوردار بود و مدام با تهدید حمله نظامی آمریکا روبه رو بود، گفت: آمریکایی ها مدام می گفتند گزینه نظامی علیه ایران روی میز است. ولی الان کمتر از آن صحبت می کنند. چون می دانند ایران به خود اتکایی وتوان بازدارنده متقابل و پشیمان کننده نظامی رسیده است.

وی افزود: در سایر حوزه ها مانند عرصه اقتصادی که نقطه ضعف کشور محسوب می شود، مقام معظم رهبری دستور فرمودند به گونه ای عمل کنیم که به خود اتکایی برسیم و موضوع اقتصاد به پاشنه آشیل یا نقطه ضعف کشور تبدیل نشود تا مجبور نشویم با دشمن به مذاکره بپردازیم.

این استاد دانشگاه در تحلیل روابط آینده ایران و آمریکا گفت: به نظر می رسد بعد از چالش بین دو طرف که عمدتا تحریمی است، سر انجام مسیر دیپلماسی برقرار خواهد شد و دو طرف وارد فاز جدید مذاکراتی از موضع جدید خواهند شد.

وی افزود: تجربه نشان داده که ایرانیان هر چه مقاومت کردند از موضع برتر توانستند مذاکرات را پیش ببرند و برجام نمونه بارز این ادعا است. چون تنها مذاکره ای که ذیل بند 7 منشور ملل متحد و بصورت پایاپای صورت گرفت مذاکرات برجام بود که با تهدیدات یکجانبه و تحریم همراه نبود.

فلاحث پیشه با تاکید بر اینکه شرایط مذاکره با دولت فعلی آمریکا منتفی است گفت: رهبری فرمودند که ما با این دولت مذاکره نخواهیم کرد. چون دولت عهد شکنی است، ‌لذا کشور وارد فاز مذاکرات نمی شود تا زمانی که به ترمیم نقاط ضعفی که در حوزه های مختلف بویژه اقتصاد دارد بپردازد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در آینده کشوری خواهد بود که با موضع قوی و قدرتمند با کشور های جهان به مذاکره خواهد پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها