مدیر کل توسعه موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی گفت: مردم قطعا باید این را بدانند موسسات خیریه دارای اعتبار، هیچ موقع وارد خیابان نمی شوند و جلوی کسی را نمی گیرند.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۰۹
خیریه های معتبر وارد خیابان نمی شوند

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، جهان حیدری در گفتگو با برنامه پارک شهر از رادیو تهران اعلام کرد: متاسفانه متولیان صدور مجوز خیریه ها و موسسات در کشور متفاوت هستند؛ سازمان بهزیستی، وزارت کشور، نیروی انتظامی، اداره محیط زیست، اوقاف و... آنچه مسلم است، این که سازمان بهزیستی تنها سازمانی که باید به صورت قانونی به موسسات خیریه و غیر خیریه و مراکز مجوز بدهد. چندسال پیش قرار بر این بود که سایر ارگان ها برای صدور مجوز تجمیع شوند. مجوزها باید بین بخشی و دستگاها، بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد که این مجوز را چه سازمانی صدور کرده است.

وی با تاکید بر این که تعدد صدور مجوز باعث مشکلات بسیاری شده است، افزود: تعدد صدور مجوز خودش یک مشکل است و ما را در بحث نظارتی با مشکل مواجه کرده است، از طرفی هم باید گفت همه خیریه ها مجوز ندارند. مواردی که در خیابان ها مشاهده می کنید که مشابهه تکدی گری یا برگه فروشی است، اینها اصلا مجوز ندارند. مبنای ما حساب هایی که توسط رسانه های رسمی اعلام می شود، اگر بر مبنای آن اعلام باشد ما نظارتی هم بر جلب مشارکت خواهیم داشت. ما در حال حاضر درصدد ساماندهی خیریه و موسسات هستیم.

مدیر کل توسعه موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی در پاسخ به پرسش مجری برنامه پارک شهر که بین این همه خیریه و موسسه، مردم به کدام یک می توانند اعتماد کنند، گفت: مردم قطعا باید این را بدانند موسساتی دارای اعتبار، هیچ موقع وارد خیابان نمی شوند و جلوی کسی را نمی گیرند.

حیدری یادآور شد: ما نباید آنقدرها هم به خیریه ها و موسسات بدبین باشیم، آنها خیلی کمک حال ما هستند. در همه قشرها اینچنین موارد و سوء استفاده هایی دیده می شود. از این 10 یا 15 هزار خیریه، هستند کسانی که زحمات دیگران را خدشه دار کنند. ما به طور جدی پیگیر هستیم و به سمتی پیش می رویم که آنها را ساماندهی و بانک اطلاعاتی را جمع آوری کنیم.

شما مخاطبان از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 9 و 45 دقیقه می توانید شنونده برنامه پارک شهر از رادیو تهران باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها