برنامه ۲۲ مرداد نود با محوریت بررسی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر و ناهنجاری در ورزشگاه‌های فوتبال از ساعت ۲۲:۴۵ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۹۷
مشروح برنامه ۲۰ سالگی نود / آسیب‌شناسی حوادث هولناک فوتبال

اولین بخش برنامه پخش سوال نظرسنجی درباره علت ناهنجاری و خشونت در ورزشگاه‌های فوتبال بود.

کلیپ خلاصه‌ای از برنامه پخش شد:
به نام فوتبال به کام سودجویان، مرگ تلخ دو کودک یزدی در سفر پرماجرا به گرجستان
از اهواز تا تهران، ادامه خشونت‌های بی‌اندازه در ورزشگاه‌های فوتبال، بازی سنگ و صندلی‌ها با جان تماشاگران
ماجراهای بی پولی و یک سفر پردردسر برای سپیدرود رشت

۲۳ مرداد ۷۸، نوزده سال قبل اولین برنامه نود پخش شد و از فردا این برنامه وارد بیستمین سال فعالیت خود می‎شود. به همین بهانه بخش ویژه‌ای برای آغاز بیستمین سال پخش برنامه نود پخش شد با این موضوع که دنیا از زمان آغاز نود تا به حال چقدر عوض شده است.

کلیپ تصاویر و اتفاقات جالب هفته سوم لیگ برتر پخش شد.

گزارشی تلخ از سفر نوجوانان یزدی به گرجستان و مرگ ناراحت کننده دو نفر آز آنان در این سفر پخش شد.

گفتگو با مدیر آکادمی فوتبال در یزد و مسئولین ورزش این استان درباره حادثه ناگوار گرجستان پخش شد. مدیر این آکادمی مدعی بود ما به دنبال مبارزه با فساد در فوتبال یزد هستیم و سفر کاملا تفریحی بود و به هیچ وجه اردوی ورزشی نبود و تمام مسافران را بیمه کرده بودیم و به هیچ وجه خانواده ها را تهدید به جریمه در صورت انصراف نکرده بودیم.

شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان یزد هم در این خصوص گفت: اعزام این بازیکنان به گرجستان بدون هماهنگی ما بوده و ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم.

طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد هم در این باره گفت: از دادستانی خواستیم به این موضوع ورود کند و در حوزه قضایی تحقیقاتی انجام دهند.

پدر یکی از نوجوانان فوت شده یزدی روی خط آمده و گفت و گوی احساسی و ناراحت کننده ای درباره اتفاقات رخ داده برای فرزند آنها انجام شد.

خلاصه مسابقه نساجی ۱-۱ پارس جنوبی

ترین های هفته سوم لیگ برتر پخش شد و شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: حسین مهربان، سعید واسعی، اشکان دژاگه، وحید خشتان، صابر حردانی، فرشید اسماعیلی، گادوین منشا، محمد نوری، حسن بیت سعید
تیر دروازه هفته: محمد عباس زاده مقابل پارس جنوبی
کار تیمی هفته: سپاهان مقابل پیکان
نجات هفته: میلاد سلیمانی مقابل ماشین سازی
موقعیت از دست رفته هفته: محمدرضا خلعتبری و مسعود ریگی مقابل نفت آبادان
پاس گل برتر هفته: فرشید اسماعیلی مقابل تراکتورسازی
مهار برتر هفته: احسان مرادیان مقابل نفت مسجدسلیمان
گل برتر هفته: فرشید اسماعیلی مقابل تراکتورسازی

آمار عملکرد بهترین بازیکنان هفته سوم لیگ برتر مرور شد:
بیشترین شوت: کی‌روش استنلی (۶)
بیشترین پاس کلیدی: محمدرضا خلعتبری، محسن یوسفی(۳)
بیشترین نجات دروازه:وحید شیخ ویسی (۶)
بیشترین قطع پاس: میثم کریمی (۹)
بیشترین دفع توپ: موسی کولیبالی (۱۱)
بیشترین دریبل موفق: پیمان بابایی (۴)
بیشترین تکل موفق: میثم شاه‌مکوندزاده (۵)
بیشترین نبرد هوایی موفق: علی نعمتی، محمد قاضی، مهرداد عبدی (۷)
بیشترین خطای متحمل شده: سعید محمدی فر (۷)

خلاصه و حواشی استقلال خوزستان ۰-۰ پرسپولیس

شرح تصویر: پرسپولیس پس از ۴۶۲ روز در گلزنی در بازیهای خارج از خانه ناموفق بود.

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان روی خط آمد و درباره حوادث تلخ ورزشگاه غدیر در حاشیه بازی استقلال خوزستان - پرسپولیس صحبت کرد و گفت: بابت تکرار این اتفاقات عذرخواهی می‌کنیم و ما و مجموعه‌مان تمام تلاش خود را می کنیم تا بلیت فروشی الکترونیکی را آغاز کنیم و از همین هفته در ورزشگاه غدیر این اتفاق می‌افتد و انشاءالله این مشکل حل می‌شود. فرمایش شما کاملا درست است و قول می‌دهم از همین هفته زیرساخت‌های ورزشگاه غدیر و مشکلات موجود را حل کنیم، تامین اعتبار لازم انجام شده و قول می‌دهم ورزشگاه غدیر شکل دیگری بگیرد.

گزارشی با مرور اتفاقات تلخ چند سال گذشته در استان خوزستان و توجیه‌های همیشگی مسئولان در برنامه‌های گذشته نود پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۳-۰ تراکتورسازی

نود درجه با مرور طنز هفته گذشته لیگ برتر پخش شد و شامل سوژه‌هایی همچون لیورپولی شدن نساجی جدیدترین شعار فوتبال ایران، شباهت یوزپلنگ لیگ برتر به اسب آبی، وضعیت طنز تابلوهای تعویض لیگ برتر، خالکوبی های جالب بازیکن جدید استقلال و... بود.

گزارشی درباره بازیکنانی که در اولین بازی‌شان برای استقلال گلزنی کردند پخش شد.

داوری مسابقه نساجی - پارس جنوبی توسط محمد فنایی کارشناس این هفته بررسی شد: پنالتی نساجی درست بود و میرجوان پیراهن بازیکن نساجی را گرفت و کشید. هل دادن مهاجم نساجی روی ضربه ایستگاهی در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. گل نساجی توسط عباس زاده به اشتباه آفساید اعلام شد.

داوری مسابقه استقلال - تراکتورسازی: سرنگونی وریا غفوری در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و غفوری باید به خاطر شبیه سازی کارت می‌گرفت.

ویدیوی داوری دو مسابقه نساجی-پارس جنوبی/استقلال-تراکتورسازی

فوتبال در چنین روزی بخش جدید نود این هفته بود که یکی از بهترین نمایش های فردی لیگ برتر در این روز در ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ رقم خورد، و ادینیو بازیکن برزیلی مس کرمان پنج گل مقابل شهرداری تبریز به ثمر رساند.

دکتر علیرضا شریفی یزدی استاد دانشگاه روی خط آمد و درباره بی‌نتیجه بودن ساز و کارهای مقابله با ناهنجاری‌ها در ورزشگاه ها در سالها گذشته صحبت کرد و باید دقت کنیم این مسئله تک عاملی نیست و عوامل مختلفی که در گزینه های نظرسنجی برنامه هم هستند همگی با هم تاثیرگذار هشتند. شریفی همچنین تاکید کرد یکی از عوامل فحاشی تماشاگران در ورزشگاه را قرار گرفتن در جمع عنوان کرد و گفت همان اشخاص در کوچه و خیابان که تنها هستند بعید است باز هم فحاشی کنند.

آنالیز مسابقه حساس استقلال - تراکتورسازی و دلایل شکست تیم تبریزی در روز پراشتباهش و برتری پرگل استقلال مرور شد.

شرح تصویر: تیم وینفرد شفر با اختلاف یک هزارم درصد، پس از مصطفی دنیزلی بالاترین میانگین گل زده تیم های تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد.

اتفاقات عجیب سپیدرود پیش از بازی با ماشین سازی و مشکلات منحصر به فرد این تیم برای سفر به تبریز گزارش جالبی بود که در ادامه به پخش رسید.

خلاصه مسابقه پدیده ۱-۰ نفت آبادان

شرح تصویر: از زمان حضور یحیی گل محمدی در لیگ دوازدهم(۲۰) تاکنون فقط تیم‌های امیر قلعه‌نویی در وقت اضافه بیشتر گل زده اند(۲۲)

خلاصه مسابقه نفت مسجد سلیمان ۰-۰ فولاد

شرح تصویر: چهار تقابل اخیر پوروموسوی و ویسی همگی مساوی شده است.

گلهای لحظه آخری تیم های حیی گل محمدی در لیگ‌های اخیر پخش شد.

مرور گل‌های زیبای دربی اصفهان به بهانه دربی این هفته ذوب آهن و سپاهان بخش بعدی بود که روی آنتن رفت.

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر براساس نمرات تیم آنالیز برنامه نود معرفی شد: وحید شیخ‌ویسی، مرتضی منصوری، موسی کولی‌بالی، محمد انصاری، حسین ابراهیمی، میثم کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، محسن یوسفی، مرتضی تبریزی، امین قاسمی‌نژاد

گزارش مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته بخش بعدی بود که روی آنتن رفت.

خلاصه مسابقه سپاهان ۰-۰ پیکان

شرح تصویر: جلالی - قلعه نویی تکراری ترین تقابل لیگ برتر بوده است.

خلاصه مسابقه سایپا ۰-۰ ذوب آهن

شرح تصویر: بازی سایپا - ذوب آهن بیش از هر بازی دیگری در تاریخ بدون گل مساوی شده است.

از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل خبرهای زیر بود:
فروش بلیت در بازی نساجی - پارس جنوبی با قیمت دو برابر نسبت به قبل
تجلیل از خبرنگاران در اصفهان و مشهد
بمب خبری تراکتورسازی با خرید دژاگه و شجاعی
شکایت گسترش فولاد از کوروش ملکی برای فسخ یک طرفه قراردادش
لباس های زمستانی توپ جمع کن‌ها در گرمای طاقت فرسای اهواز
توضیح داریوش یزدی درباره صحبت‌هایش از هزینه‌های زیاد باشگاه سپاهان
انتقاد قلعه نویی از کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان
مسابقه دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس و پیشکسوتان چوار
قربانعلی تاری نخستین دروازه بان تیم ملی ایران درگذشت

داوری مسابقه ماشین سازی - سپیدرود: پنالتی ماشین سازی درست بود و مدافع سپیدرود با لگد به شکم مهاجم حریف زد. سرنگونی مهاجم ماشین سازی در محوطه جریمه خطا نبود و بازیکن خودش را به زمین زد.

داوری مسابقه نفت آبادان - پدیده: تکل مدافع نفت روی خلعتبری در محوطه جریمه خطا بود و باید ضمن اعلام پنالتی یک کارت زرد نشان داده می‌شد. لگد کردن پای صادقی بازیکن پدیده توسط کعبی مدافع نفت در محوطه جریمه خطا نبود و فقط توپ را زد.

داوری مسابقه نفت مسجدسلیمان - فولاد: ضربه مدافع نفت در محوطه جریمه با دست به سینه و گردن مهاجم فولاد خطا بود و باید پنالتی اعلام می‌شد. ضربه نصاری بازیکن نفت به صورت بازیکن فولاد باید با کارت قرمز جریمه می‌شد. سرنگونی مهاجم نفت در محوطه جریمه خطا نبود و پنالتی رخ نداد.

داوری مسابقه سپاهان - پیکان: خطای علی حمودی بازیکن پیکان روی ساسان انصاری در شرایط تک به تک باید با کارت قرمز جریمه می‌شد که کارت زرد گرفت. ضربه آرنج مهدی کیانی با سر بازیکن پیکان با کارت زرد جریمه شد که کافی بود. خطای بعدی کیانی روی پای بازیکن پیکان باید با کارت زرد دوم و کارت قرمز جریمه می‌شد که نشد. لگد کف پای ایران‌پوریان اگر به پای بازیکن پیکان خورده باشد باید با کارت قرمز جریمه شود.

داوری مسابقه سایپا - ذوب آهن: کارت زرد دوم و اخراج درخشان مهر درست بود و بازیکن ذوب‌آهن به دلیل گرفتن موقعیت گل از حریف باید کارت زرد می‌گرفت.

ویدیوی داوری پنج مسابقه پخش شده

گزارش مراسم بدرقه تیم ملی امید پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتار پخش شد.

نتایج و گلهای مسابقات هفته اول لیگ دسته اول پخش شد.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۴ بامداد سه‌شنبه به پایان رسید. در انتهای این برنامه با شرکت بیش از یک میلیون و ۳۹۴ هزار نفر در نظرسنجی، ۴۱،۹ درصد ضعف در شناسایی و برخورد با تماشاگران متخلف و ۳۷،۱ درصد تاثیر مشکلات اجتماعی بر رفتار تماشاگران را عامل ناهنجاری‌های رخ داده در ورزشگاه‌ها عنوان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها