لاریجانی در نشست فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی:

ریشه تلاطم ارزی شخصی خارج از کشور است / طرح مجلس برای چریک‌های کت و شلواری

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

شرایط فعلی؛ فرصتی برای بازسازی درونی اقتصاد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید از شرایط جدید برای تسهیل فضای کسب و کار به ویژه در صنایع کوچک و متوسط استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۶۲
شرایط فعلی؛ فرصتی برای بازسازی درونی اقتصاد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی لاریجانی در مراسم افتتاح بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران در مصلای امام خمینی(ره) گفت: باید کاری کرد تا فردی که علاقه مند به سرمایه گذاری و کارآفرینی است بداند که در طی چه فرایندی ایده و طرحش به محصول تبدیل می شود نه اینکه با شرایط دیوانی فعلی دستگاه های ما مجبور باشد کفش آهنین به پا کند تا از موانع مختلف عبور کند.

وی با بیان اینکه در توجه به فشارها و مشکلات باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم، افزود: ​اگر برخی عمده مشکلات را به فشارها و تحریم ها ربط می دهند حریف تصور می کند چقدر قدرتمند است اما واقعیت به ما می گوید بسیاری از مشکلات کشور درونی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به افزایش چند برابری نقدینگی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: ​بانک ها در خلق پول و نقدینگی نقش جدی داشتند حالا اگر بتوان این نقدینگی را به سمت تولید سوق داد از تهدیداتش کاسته و به فرصتی برای تولید ثروت تبدیل می شود.

لاریجانی افزود:​ بانک ها هم نیاز به اصلاحات بنیادین دارند و باید با تولید همراه شوند اما ما در این زمینه همچنان با مشکلات زیادی مواجهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین راهبرد صنعتی در کشور در وزارت صنعت، ​معدن و تجارت افزود: ما در مجلس آماده ایم تا برای صنایع کوچک و متوسط گام های جدی برداریم و در این زمینه نیازمند پیشنهادهای فعالان این صنایع و همچنین بسته های پیشنهادی وزارت صنعت هستیم تا اگر به هر علتی قوانین مزاحمی وجود دارد آن را از سر راه برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بخشنامه ها و دستورالعمل ها فرایند درخواست یک کارآفرین برای عملی کردن یک طرح را طولانی کرده و آمارها نیز نشان می دهد که آنچنانکه باید فضای کسب و کار ما تسهیل نشده است در حالی که ما برای صنعت و اقتصاد کشور راهی جز تسهیل فضای کسب و کار نداریم.

لاریجانی همچنین بر ضرورت و اهمیت وفاق و همدلی در شرایط فعلی کشور به ویژه در برابر بیگانگان تاکید کرد و افزود: برخی متاسفانه به جای همکاری و وفاق ملی نقش اپوزیسیون دارند گویا از کره مریخ آمده اند و هیچ سابقه ای هم نداشتند در حالی که باید نگاه به جامعه طبیبانه باشد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از کارآفرینان برتر صنایع کوچک و متوسط با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها