هشدار رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا

تبدیل لاستیک های کهنه به نو توسط سودجویان

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با توجه به افزایش قیمت لاستیک خودرو، لاستیک های کهنه و صاف را با وسیله ای خاص تراشیده و برای آن عاج درست می کنند که این عمل خطر آفرین و عامل بسیاری از تصادفات است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۰۱
تبدیل لاستیک های کهنه به نو توسط سودجویان

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ نادر رحمانی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: یک لاستیک مناسب برای استفاده در خودرو به خصوص در جاده ها باید حداقل 60 درصد سالم باشد و حداقل یک سانتی متر عمق عاج داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا عده ای سودجو در بازار با توجه گران شدن لاستیک خودرو، به تراشیدن عاج برای لاستیک های کهنه و فرسوده می کنند و با تقلب و نو کردن لاستیک های کهنه در واقع جان مردم را به خطر می اندازند.

سرهنگ رحمانی افزود: لاستیک های صاف که برای فروش در بازار برای آن از خود لاستیک عاج می سازند در واقع هنگام سرعت در جاده، سرپیچ های تند، هنگام ترمز ناگهانی و طی مسیرهای طولانی به دلیل داغ شدن می ترکند و به تصادفات خطرناک از جمله واژگونی خودرو منجر می شوند.

وی اظهار داشت: این گونه لاستیک های تقلبی عموما به دلیل اصطکاک به وجود آمده با آسفالت جاده در فرمان پذیری نیز خوب عمل نکرده و با انحراف از مسیر اصلی سرنشینان را دچار حادثه می کنند.

سرهنگ رحمانی خاطر نشان کرد: مردم باید سعی کنند، هنگام خرید لاستیک خودرو به تاریخ ساخت، سلامت لاستیک، نام برند و ضمانت نامه رسمی آن توجه کنند و لاستیک را فقط از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در مجموع صاف بودن لاستیک خودرو از مصادیق نقص فنی است و در صورت بروز تصادف راننده این گونه خودروها مقصر حادثه شناخته می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها