آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تحریم نفتی ایران بسیار چالش برانگیز و باعث افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۵۷
تحریم ایران بسیار چالش برانگیز و باعث افزایش قیمت نفت می شود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، به دنبال گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر تحریم نفتی ایران و «بسیار چالش برانگیز» خواندن این اقدام، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت اینسایدر، در پی گزارش آژانس بین المللی انرژی که پیشتر تحریم نفتی ایران را «بسیار چالش برانگیز» خوانده و امکان حفظ سقف تولید نفت جهان را غیر ممکن دانسته بود، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1.3 درصد و و برنت دریای شمال 1.15 درصد افزایش یافت.

واکنش های منفی بین المللی به تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، مخالفت های بین المللی با تصمیم آمریکا در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران همچنان در حال افزایش است.

گزارشگر شبکه در این خصوص گفت: به نظر می رسد تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران آنگونه که تصور می کرد انجام نخواهد شد. تصمیم متهورانه آمریکا باعث افزایش انزوای واشنگتن در جهان و افزایش مخالفت های بین المللی با آن شده است. بر همین اساس دولت سوئیس از اوضاع وخیمی که تحریم های آمریکا علیه ایران به وجود می آورد ابراز تاسف و سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد این تحریم ها هیچ تاثیری بر وضع قانونی و جایگاه ایران در سوئیس نخواهد داشت.

این منبع تاکید کرد: کشورش از منافع اقتصادی خود حمایت و به شرکت ها توصیه خواهد کرد بر اساس آنچه به صلاح خود می دانند به روابط تجاری با ایران ادامه دهند. در همین حال شرکت نستله یکی از بزرگترین شرکت های مواد غذایی در جهان، پیش از این اعلام کرده بود، تحریم های آمریکا هیچ تاثیر مستقیمی بر فعالیت های این شرکت در ایران ندارد و به تولید شیرخشک و دیگر محصولات در تهران ادامه خواهد داد.

در ادامه گزارش آمده است: ترکیه نیز به جمع کشورهای مخالف تحریم های اعمال شده علیه ایران پیوست و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور اعلام کرد کشورش به تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند نخواهد بود. وی در دیدار با یکی از وزرای ایرانی اعلام کرد صراحتا گفتیم به تحریم های آمریکا پایبند نخواهیم بود.

گزارشگر ادامه داد: از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی نیز درباره عواقب و پیامدهای اعمال تحریم ها بر ایران هشدار داد و تاکید کرد قیمت نفت وارد دوره آرامشی شده است که زیاد به طول نمی انجامد و با توجه به این که تحریم های آمریکا تولید و صادرات نفت ایران را کاهش می دهد احتمالا در ماه های پایانی امسال شاهد طوفانی در بازار نفت خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها