سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بر ایران پیامد‌های منفی بلندمدتی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۸۴
هشدار روسیه به آمریکا درباره پیامد‌های منفی تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ماریا زاخارووا در نشست خبری در مسکو تاکید کرد واشنگتن تلاش می‌کند شرکت‌های اروپایی را به مخالفت با همکاری سودآور با ایران وادار کند. اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیامد‌های منفی بلندمدتی دارد.

وی با اشاره به بند‌های مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از چند روز پیش به اجرا گذاشته شد، گفت: مرحله دوم تحریم‌های آمریکا به صنعت نفت مربوط می‌شود. بار‌ها تاکید کردیم رویکردی که آمریکا برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته است رویکردی سازنده نیست و آمریکا در این خصوص خودخواهانه عمل می‌کند و با این کار در واقع منافع برخی لابی‌ها را در آمریکا تامین می‌کند. این تحریم‌ها صرفا سرپوشی برای تسویه حساب‌های آمریکا با کشور‌هایی است که از آن‌ها خوشش نمی‌آید و آمریکا با این کار در واقع می‌خواهد پشت این کشور‌های اروپایی را به خاک بمالد تا آن‌ها را از تعامل با ایران بازدارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: پس از امضای توافق برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران، بخش اقتصادی و مالی اروپا برنامه‌های آینده خود را بر اساس این توافق بنا گذاشت. در نتیجه این تحریم‌ها آثاری منفی بر روابط دوجانبه بر جای می‌گذارد و تاثیری منفی بر اوضاع خاورمیانه خواهد داشت. روسیه همچنان به این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند خواهد بود. روسیه نیز مثل دیگر شرکای توافق هسته‌ای (برجام)، صرف‌نظر از این که چه نامی روی آن بگذاریم، بار‌ها بر ضرورت حفظ آن و تقویت منافع بین المللی و امنیت و صلح بین المللی و همچنین منع گسترش تسلیحات هسته‌ای تاکید کرده است و این توافق را نتیجه تلاش بین المللی مشترک می‌داند.

زاخارووا در ادامه کنفرانس خبری به ماجرای سرگئی اسکریپال، جاسوس روس اشاره کرد و رسانه‌های انگلیس را به شایعه پراکنی و گمراه کردن افکار عمومی در خصوص ماجرای سالزبری متهم کرد و خواستار تحقیقات شفاف درباره این ماجرا شد.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد مسکو تدابیر بازدارنده‌ای را در برابر تحریم‌های آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش از نابودی کامل گروه‌های تروریستی در جنوب غرب سوریه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها