نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

«سربازی دختران» شوخی است

نماینده مردم تهران نقل قول منتشر شده از وی مبنی بر امکان به سربازی رفتن دختران را تکذیب کرد و گفت: سربازی دختران واقعا شوخی است.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۵۵
«سربازی دختران» شوخی است

به گزارش جام جم آنلاین، طیبه سیاوشی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، در توضیح چگونگی انتشار چنین خبری افزود: طرح «سرباز داوطلب بسیجی» توسط نماینده مردم نجف آباد تهیه و پس از رای نیاوردن در کمیسیون حقوقی و قضایی از دستور کار مجلس خارج شد.

وی تصریح کرد: من حتی متن طرح را هم ندیده بودم، خبرنگار خبرگزاری برنا پرسید که آیا امکان به سربازی رفتن دختران نیز وجود دارد که در پاسخ گفتم؛ دختران به سربازی نمی روند که حتی بخواهند اسلحه بدست بگیرند.

عضو فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: در ادامه گفتم که اگر روزی دختران هم بخواهند به صورت داوطلبانه به سربازی بروند قاعدتا به مانند زمان جنگ حضور آنها به منظور انجام کارهای آموزشی و بهداشتی خواهد بود.

سیاوشی گفت: واقعا سربازی دختران در ایران به شوخی می ماند، این خبر وارونه منعکس شده است.

پیشتر ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تهیه طرح جدیدی برای تغییر شیوه اجرای خدمت وظیفه عمومی با عنوان « داوطلب بسیجی » خبر داده بود که به گفته وی مشابه طرح کنونی سپاه پاسداران در مرزهای کشور مبنی بر استفاده از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها