رئیس انجمن نابینایان ایران خبر داد

وجود 150 هزار نابینای مطلق در کشور

رئیس انجمن نابینایان ایران از وجود 150 هزار نابینای مطلق در کشور خبر داد و گفت: خانواده های این افراد نیز با مشکلاتی مواجه هستند که باید بطور ویژه از آنان حمایت شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۶۰
وجود 150 هزار نابینای مطلق در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی اکبر جمالی روز یکشنبه در آیین گشایش کتابخانه گویای دیجیتال ویژه نابینایان و کم بینایان در مجتمع ارشاد ایلام افزود: از این تعداد،10 هزار نفر عضو این انجمن بوده و در فعالیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره این مرکز فعالیت دارند.

وی به معضل عدم مناسب سازی فضاهای عمومی کشور برای سهولت تردد توانخواهان اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان باید دست در دست هم داده تا مبلمان شهری اصلاح و این قشر نیز همچون سایر افراد از این حق شهروندی برخوردار شوند.

مدیر عامل انجمن نابینایان از مسئولان خواست تا با برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب زمینه رفاه حال توانخواهان جامعه را فراهم کرده تا فرصت های برابر برای همگان در جامعه ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به عموم توانخواهان مثبت بوده و تلاش می شود در حوزه خدمات دهی به نابینایان توجه مضاعف داشته باشیم و در این زمینه از هر گونه همکاری درون بخشی و دولتی که برای تسهیل زندگی روشندلان نیاز باشد دریغ نخواهد شد.

محمد نوذری با اشاره به استعدادهای توانخواهان گفت: راه اندازی این کتابخانه می تواند توانایی های روشندلان را فعال و بروز دهد.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از گشایش کتابخانه گویای نابینایان و کم بینایان این اقدام را موجب فعال کردن ظرفیت ها و استعدادهای روشندلان استان به عنوان سرمایه های گمنام برشمرد.

در حاشیه این آیین نیز کتابخانه گویای دیجیتال ویژه نابینایان و کم بینایان در محل کتابخانه مرکزی شهر ایلام افتتاح شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این خصوص توضیح داد: این کتابخانه به عنوان چهاردهمین کتابخانه تخصصی است که توسط شرکت سامسونگ و با تامین هزینه سه میلیارد ریالی راه اندازی شده است.

مراد جلیلیان افزود: این کتابخانه مجهز به کتاب های بریل، نرم افزارهای گویا ویژه بزرگسالان و کودکان، دستگاه های به دید، برجسته نگار و غیره بوده و عموم روشندلان می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با ذکر اینکه کتاب های این کتابخانه بصورت صوتی تهیه و به روشندلان ارایه می شود گفت: علاوه بر این وسایل اسباب بازی نیز در این کتابخانه فراهم تا کودکان روشندل در صورت خستگی از آنها استفاده کنند.

از مجموع 12 هزار و 700 توانخواه در استان ایلام 2 هزار و 178 نفر روشندل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها