ماموریت ممکن و موفقیت آمیز تام کروز

رکوردشکنی های فیلم رکورد شکن!

زمانی که خبر فروش فیلم‌ها در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی اعلام شد، کسی از صدرنشینی «ماموریت غیرممکن: سقوط» تعجب نکرد. تمام تحلیلگران اقتصادی سینما، موفقیت بالای مالی ای را برای تازه‌ترین اکشن دلهره‌آور تام کروز پیش‌بینی می‌کردند. افتتاحیه 61/5 میلیون دلاری ششمین قسمت فیلم، تا به امروز بالاترین رقم افتتاحیه برای این مجموعه فیلم است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۵۷
رکوردشکنی های فیلم رکورد شکن!
همزمان با آمریکا، فیلم در 36 کشور دیگر دنیا هم روی پرده رفت. تماشاگران سینما در این کشورها، 92 میلیون دلار برای دیدن آن پول خرج کردند. فروش کلی جهانی 154 میلیون دلاری فیلم، فاصله کمی با رقم هزینه تولید 170میلیون دلاری آن دارد. البته سینماهای چین هنوز فیلم جدید کروز را اکران عمومی نکرده‌اند. فیلم 31 آگوست در این کشور پرجمعیت آسیایی روی پرده می‌رود. از حالا موفقیت مالی بسیار زیادی برای این اکشن ماجراجویانه در چین پیش‌بینی می‌شود.

جیم جانوپولوس از مدیران کمپانی پارامونت، با اشاره به قدرت جادویی تام کروز میگوید: «او بارها ثابت کرده که وقتی دست به اکشن بازی میزند، لقب یکی از قابل اطمینانترین ستارگان را میگیرد. تمایز فیلم ما با بقیه فیلمها در این است که تمام بدلکاریهای آن واقعی است و توسط خود کروز انجام شده است. جلوههای ویژه کامپیوتری کمترین نقش را در داستان و ماجراهای آن بازی میکنند. تماشاگران سینما این نکته را میدانند و به همین دلیل، استقبال خوبی از آن میکنند.» آسیب دیدن تام کروز در جریان بدلکاریهای فیلم، میتوانستتاریخ اکران عمومی آن را به عقب بیندازد. شاید اگر از آن ساختمان مرتفع آویزان نمیشد، تاریخ جولای 2018 تغییر میکرد. کار فیلمبرداری هم برای چند هفته به تعویق افتاد، اما زمان نمایش عمومی آن دست تغییر نکرد. اصرار کروز برای اجرای بدلکاریهای خطرناک فیلمهایش، همیشه برای تهیهکنندگان آنها دردسرهای زیادی به وجود میآورد. اما تام کروز عقیده دارد این کار باعث واقعیتر شدن سکانسهای اکشن میشود و تماشاچی هم آنها را راحتتر باور میکند و هم برایش جذابتر است.

ششمین قسمت ماموریت غیرممکن از بسیاری جهات یک رکوردشکنی به حساب میآید. سه قاره جهان لوکیشنهای آن بود، 13 هلیکوپتر در جلو و پشت دوربین در خدمت کادر سازنده بودند، 3000 صحنه فیلمبرداری شد، شش وضع حمل و پنج بار وقفه در کار فیلمبرداری به وقوع پیوست، چهار هفته کار فیلمبرداری در هوا و دور از زمین بود، گروه سازنده دو زمستان مشغول کار بودند و بالاخره چند نقطه بدن تام کروز شکسته شد!

چراغ سبز زودرس!

گروه سازنده فیلم، چند روز قبل از اکران عمومی قسمت پنجم در سال 2015، چراغ سبز تولید ششمین قسمت را صادر کردند. این در حالی بود که کسی نمیدانست نوع واکنش تماشاگران به پنجمین قسمت چگونه خواهد بود. ظاهرا تام کروز به قدری به موفقیت کلان فیلم اطمینان داشت که توانست تهیهکنندگان کمپانی پارامونت را متقاعد کند هر چه زودتر دست به کار ساخت قسمت بعدی آن شوند. فروش جهانی قسمت پنجم ماموریت غیرممکن 683 میلیون دلار (با 195 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی) بود. هزینه تولید فیلم، چیزی نزدیک به 150 میلیون دلار شد.

قسمت اول این اکشن دلهرهآور ماجراجویانه با طول زمانی 2 ساعت و 27 دقیقه، تا به امروز طولانی ترین فیلم این مجموعه موفق و پولساز است. اما کریستوفر مک کواری سازنده تازهترین قسمت این مجموعه فیلم، تنها فیلمسازی است که بیش از یک بار پشت دوربین ماموریت غیرممکنها قرار گرفته است. او یکی از فیلمنامهنویسان قهار هالیوود و از دوستان نزدیک تام کروز است. همین دوستی صمیمی، دلیل اصلی همکاری او با این فیلم است. فیلمنامه دو قسمت اخیر ماموریت غیرممکن را او نوشته است.

دعوت از طریق اینستاگرام

هنری کاویل را تماشاگران سینما، در نقش کاراکتر ابرقهرمان مجموعه فیلم بتمن میشناسند. او با حضور در ماموریت غیرممکن، نوع تازهای از نقش را تجربه کرده است. جالب اینکه او از طریق اینستاگرام، به بازی در فیلم دعوت شد. کارگردان فیلم بدون طی کردن مراحل طبیعی انتخاب و دعوت بازیگران، در اینستاگرام برای کاویل پیام گذاشت و او هم با لایک کردن پیام، به این دعوت پاسخ مثبت داد! در کنار جذاب بودن نقش محوله، کاویل دلیل دیگری هم برای همکاری با این پروژه اعلام کرد؛ پخش و نمایش سهبعدی آن. قسمت ششم، اولین فیلم در این مجموعه است که پخش سهبعدی هم دارد.

هیجانزدگی بازیگر

نزدیکان به کمپانی پارامونت میگویند این فیلم بعد از انجام تمام مراحل فنی، در سوم جولای (فقط سه هفته قبل از اکران عمومی) آماده نمایش شد. فیلم در هشتم جولای برای تام کروز به نمایش درآمد، تا او نظر نهاییاش را درباره آن اعلام کند. گفته میشود کروز به قدری از دیدن فیلم هیجانزده شد که بلافاصله اجازه اکران عمومی بدون ایجاد هیچگونه تغییری در صحنههای آن را صادر کرد. یادتان باشد شرکت فیلمسازی تام کروز، این مجموعه فیلم را با همکاری کمپانی پارامونت تهیه میکند. کروز امتیاز تولید فیلم را (که زمانی یک مجموعه موفق و پربیننده تلویزیونی بود) دارد و حرف اول را در رابطه با نسخه سینمایی آن میزند.

بهترین افتتاحیه تام کروزی

بهترین افتتاحیه برای فیلمهای تام کروز تا به امروز، اختصاص به «جنگ دنیاها» دارد. این اکشن علمی ـ تخیلی که سال 2005 اکران عمومی شد، در سه رزوز اول نمایش خود حدود 65 میلیون دلار فروش کرد. قسمت تازه ماموریت غیرممکن، بعد از این فیلم در ردیف دوم قرار میگیرد. افتتاحیه قسمت پنجم این مجموعه فیلم در سال 2015، رقمی حدود 56 میلیون دلار بود.

هنری کاویل؛ جیمزباند بعدی سینما؟

هنری کاویل بازی در قسمت تازه ماموریت غیرممکن را سکوی پرواز برای ایفای نقش مامور 007 میداند. او که در کنار تام کروز در نقش یک مامور ضدجاسوسی ظاهر شده است، در رابطه با جیمزباند میگوید: «تصورم این است که کاراکتر جیمزباند بسیار بانمک و بازی در نقش آن مفرح خواهد بود. او یک بریتانیایی خونسرد است و بازیام در ماموریت غیرممکن مرا یک قدم به این کاراکتر نزدیکتر میکند.» مرد بتمنی سینما روی این نکته تاکید میکند که دو فیلم ماموریت غیرممکن و جیمزباند شباهتهای زیادی به هم دارند. در داستان هر دو فیلم، آنها باید به مقابله با عوامل شرور بپردازند. به گفته کاویل: «تا حالا روی پرده نقش تعداد زیادی کاراکتر انگلیسی را بازی نکردهام و امیدوارم تهیهکنندگان جیمزباند از من دعوت به همکاری کنند.»

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها