فرمانده انتظامی پایتخت به نتایج طرح رعد 13 پرداخت و گفت: با تلاش ماموران پلیس پیشگیری و کلانتری‌های تهران حدود 800 نفر از سارقان، مالخران، قاچاقچیان و خرده‌ فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۷۷
دستبند پلیس بر دستان 800 سارق، مال‌خر، قاچاقچی و خرده فروش مواد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد 13 پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران به تلاش ماموران کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری پایتخت اشاره و اظهار داشت: با 310 حکم قضایی بعد از ساعت‌ها کار اطلاعاتی ماموران ما به 310 مخفی‌گاه سارقان و مالخران ورود پیدا کرده و 479 نفر مال‌خر و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این سارقان در پوشش 23 باند به سرقت مبادرت می‌ورزیدند که نهایتا به 685 فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار رحیمی اموال سرقتی مکشوفه را 117 دستگاه خودرو و 88 دستگاه موتورسیکلت اعلام و اظهار داشت:‌از سارقان 8 قبضه سلاح جنگی، 48 قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام پایتخت اعلام کرد: ارزش اموال مسروقه مکشوفه 3 و نیم میلیارد تومان است.

وی به شناسایی یک ساختمان سه طبقه که در آن مواد خوراکی احتکار شده بود اشاره و بیان داشت: در این ساختمان مواد غذایی قاچاق احتکار شده بود؛ مالک این ساختمان فرد سابقه‌داری است که قبلا در این حوزه سابقه دستگیری دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص عملکرد پلیس در مبارزه با قاچاق کالا گفت: 46 پرونده در این زمینه تشکیل و 28 قاچاقچی دستگیر شدند، بیشترین مواد کشف شده قاچاق ماد غذایی و آرایشی و بهداشتی بوده و ارزش ریالی آنها 4 میلیارد تومن است.

وی به کشف 80 کیلوگرم انواع مواد مخدر طرح رعد 13 پرداخت و گفت: یک باند تهیه و توزیع شیشه با کل تجهیزات و همچنین یک باند 4 نفره گراس شناسایی و منهدم شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دستگیری 287 خرده فروش مواد مخدر که در پوشش 15 باند کار توزیع مواد را به عهده داشتند اشاره و اعلام کرد: 220 پرونده در این خصوص تشکیل شد.

وی گفت: 11 هزار سی دی مبتذل، مستهجن و ضداخلاقی کشف و ضبط و 39 پرونده در این خصوص تشکیل شد.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص جمع‌آوری متکدیان سر چهارراه‌ها اظهار داشت: در این خصوص باید شهرداری برخورد لازم را انجام دهد؛ اما اینکه گفته می‌شود 70 درصد متکدیان خارجی هستند را تائید نمی‌کنم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک نفر خارجی تحویل ما نشده و بحث اینک متکدیان خارجی هستند، درست نیست.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: اگر متکدی خارجی جمع‌آوری شود باید به پلیس تحویل داده شود و پلیس آنها را به اردوگاه تحویل داده و برای طرد آنها اقدام شود اما تاکنون یک نفر خارجی تحویل پلیس داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها