برنامه بیدار باش از رادیو تهران روی آنتن می‌رود

تهران خواب ندارد!

رادیو در این عصر پرشتاب، یکی از رسانه‌های سریع در انتقال پیام است. در مقایسه با دیگر رسانه‌های نوشتاری و تصویری،‌ رادیو در انتقال پیام مورد نظر می‌تواند در مدت کوتاه اخبار مختلفی را در سطوح ملی و بین‌المللی به مخاطبان برساند، حال آن که رسانه‌های دیگر نیازمند فراهم آوردن مقدماتی هستند که مستلزم صرف زمان بیشتری است. ویژگی‌هایی از این دست باعث شده است تا رادیو به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌ها هنوز در جوامع مختلف مورد توجه و هواداری باشد.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۲۴
تهران خواب ندارد!

با پیشرفت جوامع و تغییر الگوی زندگی اجتماعی، زندگی شبانه در شهرها جریان پیدا کرده است. بهطوری که در هر ساعت از شبانهروز هیچ کلانشهری خالی از رفت و آمد نیست. این روزها دیگر برای شنیدن رادیو لازم نیست پیچش را بچرخانیم، همهمان بسیارسادهتر از گذشته به این رسانه دسترسی داریم. رادیو تهران هم بهعنوان یکی از قدیمیترین رادیوهای کشور خودش را در میدان رسانهها، زنده نگه داشته و برای همراهی و هم قدمی بیشتر با مخاطبانش برنامه بیدار باش تهران را درست در ساعتی از شبانهروز به روی آنتن میبرد که چیزی از روشنایی و دغدغههای روز نیست و سکوت و آرامش شب حاکم است. کافی است که یک بار از ساعت 2 تا 6 بامداد موج افام ردیف 94 را جستوجو کنید. ممکن است در این ساعت دیگر خواب به چشمانتان نیاید !

بیدار باش تهران

مخاطبان رادیو تهران قطعا میثم عبدی را میشناسند. او تهیهکننده یکی از برنامههای بیدار باش تهران است. عبدی به جامجم میگوید: در تهران خیلیها به اقتضای کارشان شبها بیدار هستند و میخواهند رادیو همدمشان باشد. چون بالاخره رادیو رسانهای گرم است. این خاصیت رادیو است که همزمان میتوانند کار کنند و به آن نیز گوش دهند. این رسانه بیشتر شما را در انجام کارهایتان همراهی میکند و بهترین گزینه برای شب بیدارهاست.

عبدی ادامه میدهد که ایده اصلی این برنامه از دکتر حمیدرضا صحراگرد، مدیر رادیو تهران و عباس نعمتی، مدیر پخش رادیو تهران بوده و بعد از آن، این ساعت زنده میشود. البته او تاکید میکند که این زنده بودن به معنای پخش زنده نیست بلکه به معنای روح گرفتن این زمان است.

میثم عبدی درباره نوع کار و میزان موفقیت این برنامه بسیار مطمئن صحبت میکند. وقتی که از او درباره میزان شنوندهها در این ساعت از شبانهروز میپرسیم، با آرامش عنوان میکند: در این ساعت خیلیها به سر کار میروند و عدهای از سر کارشان بازمیگردند. به همین دلیل مخاطبان زیادی داریم. میزان بالای مشارکت مخاطبان این برنامه را میتوان در آمار پیامکهای آنان دید. آنطور که توانسته است پرمخاطبترین برنامه این ساعت از شبانهروز در همه سالهای فعالیت رادیو در ایران باشد.

عبدی تاکید میکند که رویکرد مدیریت شبکه ما این است که کاری کنیم تا مخاطبانمان هرآنچه را که میخواهند بتوانند از رادیو بشنوند. بیدار باش تهران اولین تغییر در کنداکتور پخش رادیو تهران بود که خدا را شکر توانستیم موفق باشیم.

عبدی و تهیهکنندگان شبهای دیگر این برنامه تمام تلاششان را کردهاند تا رادیو تهران در این ساعت لحظه به لحظه همراه مخاطبانش باشد. هرچند که به لحاظ فیزیکی کار سختی است، اما او اعتقاد دارد به لحاظ روحی و روانی بشدت ذهنشان سرزنده شده است و به ایدهآلهای تازهای نزدیک شدهاند.

عبدی درباره دیگر برنامههای بیدار باش تهران توضیح میدهد: هر کدام رنگ خودشان را دارند و قرار نیست همه شبها به شکل یک کلیشه دربیایند. هر تهیه کننده و هر گویندهای سبک و سلیقه خودش را دارد. مخاطبانی داریم که شبهای خاصی را برای شنیدن انتخاب میکنند. به نظر میثم عبدی حسن یک رادیوی سرزنده همین تفاوتها است.

جامعه را درک میکنیم

مهدی مجنونی، گوینده برنامه بیدار باش تهران در بامداد چهارشنبهها است. او که خودش سابقه تهیهکنندگی نیز دارد، تصریح میکند: مخاطبان بیدار باش تهران خاص هستند و شاید اصلا شبیه بقیه مخاطبان در طول روز نباشند چون معمولا کسی که از ۲ تا ۶ بامداد بیدار است، در طول روز استراحت می‌کند.

این گوینده صحبت کردن درباره بیدارباش تهران را با علاقه‌اش به اجرای شبانه ادامه می‌دهد و می‌گوید: حس می‌کنم که دغدغه‌ها و شلوغی‌ها در این زمان از ساعت‌های دیگر شبانه‌روز کمتر است.

مجنونی تاکید می‌کند مخاطبانی را می‌شناسد که این برنامه را به دیگران پیشنهاد داده‌اند و همین پیشنهاد‌ها باعث شده تا این برنامه یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های رادیو تهران باشد.

وی موسیقی را نقطه قوت بیدار باش تهران می‌داند. به نظر او، مخاطبان در این ساعت دوست ندارند به سوالی فکر کنند و پاسخ سوال فلسفی‌ای را بدهند. آنان دلشان می‌خواهد موسیقی بشنوند. مجنونی توضیح می‌دهد: ما در بیدار باش تهران همه ساختارها را شکسته‌ایم.

در این برنامه، موسیقی شبانه به آن معنای سابق پخش نمی‌شود و شاید شما یک موسیقی صبحگاهی و خیلی پرانرژی را بشنوید. مجنونی با کمی تامل حرف‌هایش را این‌طور کامل می‌کند که ابتدای برنامه می‌گویم ما هم مردم این سرزمینیم! در همین شهر و همین کشور زندگی می‌کنیم و همه فشارهای اقتصادی، غم‌ها و غصه‌ها را هم درک می‌کنیم. این‌که پرانرژی می‌گوییم، می‌خندیم و موسیقی شاد پخش می‌کنیم دلیل بر این نیست که ما غم مردم را نادیده می‌گیریم. ما فقط سعی می‌کنیم چهار ساعت بتوانیم مشکلات را فراموش کنیم.

ستاره نجفآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها