سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» چهارشنبه این هفته در شورا بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۸
اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم؛ چهارشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی در گفتگو با مهر درباره زمان بررسی لایحه «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» به عنوان یکی از لوایح چهارگانه دولت در مجلس، اظهارداشت: این مصوبه در دستور کار چهارشنبه این هفته شورای نگهبان قرار دارد و اعضا در این جلسه در خصوص آن اظهارنظر خواهند کرد.

وی افزود: اگر احیانا ایرادات متعددی به این مصوبه وارد شود، مباحث در جلسات متعدد طول خواهد کشید وگرنه احتمالا در یک جلسه کار بررسی و اعلام نظر در خصوص آن پایان خواهد یافت.

از میان لوایح چهارگانه دولت که به اعتقاد کارشناسان الزامات مدنظر گروه ویژه اقدام مالی FATF برای غربی‌ها و مسیر مانع‌تراشی‌های بعدی را فراهم می کند، تاکنون لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی»، لایحه «الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» و لایحه «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» به تصویب مجلس رسیده که شورای نگهبان دو مورد نخست را واجد ایرادات و مغایرت هایی با شرع و قانون اساسی دانسته و به مجلس ارجاع داده است.

لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز از حدود یک ماه و نیم پیش تاکنون به مدت دو ماه در مجلس مسکوت مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها