یک کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

ترامپ توهم تغییر رژیم ایران را دارد / مذاکره با آمریکا مصلحت نیست

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: در حال حاضر مذاکره با امریکا به معنای از هم گسیختگی جمهوری اسلامی است و علاوه بر آن قطع به یقین آمریکا برای مذاکره مجدد خواستار امتیازهای بیشتر از ایران می شود لذا مذاکره زمانی مثمرثمر واقع می شود که در انتخابات کنگره آبان ماه، مردم آمریکا به حزب دموکرات رای دهند و تنها در این زمان ترامپ دیگر قادر به انجام کاری علیه ایران نیست.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۴
ترامپ توهم تغییر رژیم ایران را دارد / مذاکره با آمریکا مصلحت نیست

احمد بخشایش اردستانی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر آن که در حال حاضر مذاکره با آمریکا اشتباه ترین راه ممکن است به جام جم آنلاین گفت: در وضعیت کنونی مذاکره با امریکا بنابر چند دلیل گزینه مناسبی نیست، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خروج خود از برجام نشان داد نمی خواهد قراردادی که بین ایران و امریکا در زمان اوباما بسته شده، پایدار بماند و این نیز دهن کجی به حزب دموکرات بود.

وی ادامه داد: همچنین ترامپ پس از خروج از برجام بسیار در صدد ایجاد یک جنگ روانی در ایران است و بر این باورست رفتار ایران در روسیه، یمن، خلیج فارس و... تغییر کرده است. علاوه بر آن رئیس جمهوری آمریکا یک تاجر بوده و همان طور که می دانیم تجار ارتباط و شناخت خوبی از سیاست کشور ندارند.

به گفته اردستانی، در حال حاضر با توجه به منطقه خلیج فارس، ایران بین کشورهای عربستان، قطر، امارات، کویت و اسرائیل از اقتدار بالایی برخوردار است اما در داخل کشور درگیر یک جنگ روانی و اقتصادی شده ایم و تنها علت این موضوع پیر و ناتوان بودن دولتمردان کشور است و به جرات می توان گفت این افراد صلاحیت اداره کشور را ندارند و با بودن آنان جنگ روانی در داخل کشور روز به روز افزایش پیدا می کند.

این کارشناس گفت: در حال حاضر مذاکره با آمریکا به معنای از هم گسیختگی جمهوری اسلامی است و علاوه بر آن قطع به یقین آمریکا برای مذاکره مجدد خواستار امتیازهای بیشتر از ایران می شود.

اردستانی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل در اتاق فکر خود جنگ های روانی و اقتصادی را برای ایران برنامه ریزی کرده و شدت آن را روز به روز افزایش می دهند و متاسفانه کشور ما در این رابطه خیلی ضعیف عمل کرده است. هدف آمریکایی‌ها از ایجاد چنین جنجال‌هایی کسب امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی است، اگر دولت در تیم اقتصادی خود تجدید نظری کند کمی از جنگ روانی ایجاد شده را بهبود می بخشد.

به گفته وی، ترامپ به دنبال کشاندن ایران پای میز مذاکره و دستیابی به توافقی است که به نام خودش ثبت شود. رئیس جمهور آمریکا، به تعبیر دقیق‌تر، توهم تغییر رژیم ایران را دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان افزود: استراتژی ترامپ در برابر ایران، استفاده از همه اهرم های فشار است تا ایران را با محروم کردن از ابزارهای برجسته قدرت خود، مهار کند و به مقطعی برسد که ایران حاضر به واگذاری امتیازهای بزرگ شود. همچنین اعلام بیش از پیش زمان تحریم‌ها تنها به دلیل ایجاد جنگ روانی در میان مردم است، این پروسه فشار را مرحله به مرحله در اذهان مردم، جامعه جهانی تداعی می کنند و تا در نتیجه قبل از اینکه خود تحریم ما را آزار دهد و باعث ایجاد مشکلی شود، فشار روانی ناشی از شنیدن نام آن به مردم کشور آسیب بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها