رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: مثل اوباما، به ترامپ هم گفته‌ام که از ایران گاز نخریم، از کجا بخریم؟ اگر از ایران گاز نخریم در فصل زمستان چه کار کنیم؟
کد خبر: ۱۱۵۶۲۲۵
اردوغان: اگر از ایران گاز نخریم در فصل زمستان چه کار کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز یکشنبه مجدداً اعلام کرد که از تحریم‌ های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این خصوص خطاب به آمریکا تأکید کرد: درباره درخواست آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران باید بگویم که باراک اوباما (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) نیز پیشتر درخواست‌ های مشابهی را مطرح کرده بود.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: ما در زمان دولت قبلی آمریکا هم به اوباما گفتیم که از ایران گاز می‌خریم. اگر از ایران نخریم از کجا بخریم؟ اگر از ایران گاز نخریم در فصل زمستان چه کار کنیم؟ شهروندانمان اذیت خواهند شد. این موضوع را به ترامپ هم گفته‌ایم.

این در حالیست که رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه ۳ مرداد ماه و پیش از سفر به آفریقای جنوبی در فرودگاه بین المللی اسن بوغا در آنکارا به خبرنگاران گفته بود: آمریکا یکی از شرکای راهبردی ما است؛ اما ما شرکای راهبردی دیگری هم داریم که نمی‌ توانیم به خاطر یکی از آن ها روابط خود با دیگری را قطع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها