عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت وگو با جام جم آنلاین

پاسخ روحانی به مواضع ضد ایرانی، محکم و متناسب با تهدید بود

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی را به دور از عقلانیت و تدبیر دانست و از تاثیر عواقب شوم آن در موجودیت سیاسی ایالات متحده سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۱۲
پاسخ روحانی به مواضع ضد ایرانی، محکم و متناسب با تهدید بود

رضا روستا آزاد در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اظهارات ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا و تهدیدات او علیه مردم کشورمان ، گفت: تهدیدات دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد و از اول انقلاب تا امروز ادامه داشته و پایانی هم نخواهد داشت. روسای جمهور مختلف آمریکا در طول این چهل سال به اشکال مختلف مردم و نظام اسلامی ایران را مورد هجمه گسترده تحریم – تهدید و اقدام نظامی مستقیم قرار داده اند و الان که ترامپ با لابی سعودی - صهیونیستی روی کار آمده با ادبیات تندتر و خشونت باری رویه نیاکان خود را دنبال می کند.

وی افزود: در حال حاضر کاخ سفید گرفتار بحران پیچیده ای در حوزه سیاست خارجی شده به گونه ای که در عرصه بین الملل شاهد هستیم مواضع ترامپ با چین- ژاپن- کره شمالی در آسیا ، آلمان و فرانسه و انگلیس و... در اروپا در تنش کامل قرار گرفته است. در مجموع نظم جهانی و هنجارهای ساختاری جهان توسط مواضع رییس جمهور آمریکا به هم خورده است و حمله لفظی به ایران تنها بخشی از این نا هنجاری ها و استیصال فکری دولتمردان واشنگتن بشمار می آید.

این فعال سیاسی تصریح کرد: جنس تهدیدات کنونی ایالات متحده بسیار ناپخته و بی حساب و کتاب بوده و به عبارت دیگر به دور از هرگونه عقلانیت سیاسی است.

روستا آزاد در مورد واکنش رییس جمهور کشورمان نسبت به اظهارات ترامپ و پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در بحران های سیاسی و فضاهای تنش آلود بین المللی غالبا مبتنی بر خویشتنداری و سعه صدر است اما زمانی که طرف مقابل اصرار به یاوه گویی داشته باشد با برخورد قاطع و صریح مقامات ما روبه رو خواهد شد. بنابراین مواضع آقای روحانی پاسخی محکم و متناسب با اظهارات ترامپ ارزیابی می شود و از ایشان هم توقع می رفت تا در مقابل دشمن اقتدار کلامی و موضع روشن مردم کشورمان را تاکید کنند.

وی با نگاهی به پیشینه کینه توزانه دولت آمریکا علیه مردم ایران خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی هیچگاه از اقدامات خصمانه علیه ایران دست بر نمی دارند و اساسا این رویه عنصر لاینفک سیاست خارجی کاخ سفید محسوب می شود. مردم ایران جلوهای این خصومت را در کودتای 28مرداد- کودتای نوژه – حمله نظامی طبس- جنگ تحمیلی و... به خوبی تجربه کرده اند و خوشبختانه در برابر همه آنها با قوت ایستادگی کرده اند.

روستا آزاد ابراز داشت: اتخاذ چنین سیاست هایی علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها هیچ دستاوردی برای آمریکا در بر ندارد بلکه موجب افول هیمنه سیاسی آمریکا در جهان و اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران می شود. اعتقاد دارم امروز تدبیر کلا از سیاست آمریکا کنار گذاشته شده و جای خود را به افراطی گری و خشونت داده است و این مسئله قطعا منجر به نابودی استکبار جهانی آمریکا و سربلندی بحق جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها