گزیده توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت

باید این‌گونه باشید

یکشنبه هفته گذشته، رهبر انقلاب با هیأت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور جلسه‌ای برگزار کردند. در این جلسه، رهبر انقلاب، شرایط و اقداماتی که در این مقطع زمانی، دولت باید انجام دهد را برشمردند.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۰۵
باید این‌گونه باشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا...‌العظمی‌خامنه‌ای، گرچه از این دیدار، صرفا خبر آن منتشر شد، اما نظر به اهمیت بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، نشریه خط حزب‌ا... بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است:

در میدان نبرد و مبارزه، آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که روحیه تحرّک، روحیه پیشرفت، روحیه مبارزه با شرایط را در خودتان تقویت کنید؛ این شرط اول است. شجاعت ورود در میدان را به خودتان [بدهید]، عزم راسخ در این زمینه را داشته باشید. مشکل طبعاً پیش میآید.

همواره در اجتماعات، در جوامع، در کشورها مشکل پیش میآید. در مواجهه با مشکل، دو جور آدم داریم: یک جور آدم هست که وقتی با مشکل مواجه میشود احساس مسئولیت مضاعف پیدا میکند، جوششِ غیرت پیدا میکند. وقتی میبیند مشکل پیش آمد انگیزه او مضاعف میشود، احساس مسئولیتش مضاعف میشود، احساس میکند تحرک بیشتری باید انجام بدهد، وارد میدان بشود.

یک جور آدم هم هست که وقتی با مشکل مواجه شد دچار یأس و ترس و منفیبافی و «نمیشود» و «نمیتوانیم» و «چکار کنیم» و این چیزها میشود. مدیران دولتی باید از نوع اول باشند یعنی وقتی با مشکل مواجه میشوند این روحیه در آنها وجود داشته باشد؛ روحیه برخورد، روحیه «میتوانیم»، روحیه «حتماً اقدام میکنیم»، این یک مساله است؛ شجاعت در اقدام و روحیه برخورد با مشکل بهصورت عاقلانه و مدبرانه. طبعاً هر مشکلی، نوعی برخورد لازم دارد... این را باید همه دوستانی که در کار دولت هستند هم خود شما، هم مدیران زیردست شما [داشته باشند.] بنده گاهی دیدهام در یک وزارتخانه مثلاً مدیر دارای روحیه خوب، قوی، پرانگیزه، میآیند، صحبت میکنند، میگویند، و آدم احساس میکند که انگیزه قویای وجود دارد. بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش میکنند. حالا البته انسان تلاش که میکند همیشه موفق نمیشود، نفْس اینکه دارند تلاش میکنند و کار میکنند برای مردم جذاب است. شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تائید کردند ... گفتم: «کارتان عالی بود». مردم هم آمدند در خیابانها در حالیکه گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازهبان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. مردم وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار میدهند، به نفعتان شعار میدهند، این باید احساس بشود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش میکنید، روز و شب نمیشناسید، به مردم پیام اقتدار را میدهد. باید احساس بکنند دارد کار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها