دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 یکی از به یادماندنی ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران است، دیداری که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶۴
دیدار ایران و پرتغال چگونه رکورد شکست؟

به گزارش جام جم آنلاین ، سایت مجله fourfourtwo در گزارشی به «اتفاقات فراموش شده» جام جهانی 2018 روسیه پرداخت و گریزی هم به دیدار ایران و پرتغال زد، دیداری که در آن سیستم ویدئو چک و یا همان VAR تغییر اساسی در نتیجه بازی به وجود آورد. در این گزارش آمده است: «با وجود اینکه یک اشتباه از ویدئو چک سر زد اما این سیستم در جام جهانی مفید بود. دریافت اطلاعات از میکروفون داخل گوش داور و مرور اتفاقات در صفحه نمایش VAR گاهی باعث تغییرات اساسی در نتیجه یک مسابقه شد. با این سیستم 23 درصد اشتباهات داوری کاهش یافت.

درصد اشتباهات به طور کل کاهش یافت و دیگر شاهد به ثمر رسیدن گل های خطا نبودیم اما یک مسابقه تعریف جداگانه ای دارد، مسابقه ایران و پرتغال...

انریکه کاکرس داور این مسابقه در طول بازی زمزمه های زیادی از بازیکنان دو تیم به خصوص ایران در گوش خود شنید و مدام به سراغ VAR رفت. او به درستی برای ایران اعلام پنالتی کرد؟ پاسخ بسیاری مثبت است. اما این دیدار رکورد زد چرا که داور بیش از هر مسابقه دیگری دست به دامان VAR شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها