دامنه پویش های مشارکت های مردمی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به رادیو ایران رسید تا در قالب این پویش طی ماه مبارک رمضان ماه همدلی و احسان، ۶ میلیارد ریال از سوی مردم اهدا شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۶۰
۶ میلیارد ریال حاصل گلریزان رادیو ایران برای آزادسازی زندانیان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو ایران، رسم دیرینه گلریزان که چند سالی است در قالب پویش های مردمی جلوه گری می کند، به دریچه صدای جمهوری اسلامی نیز رسید که آیین شکرگزاری چنین جلوه نوع دوستی روز سه شنبه با حضور مسئولان وزارت دادگستری، سازمان زندان ها، صدای جمهوری اسلامی ایران، خیرین و هنرمندان در برنامه ای تحت عنوان آیین شکر گزاری پویش آزاد سازی زندانیان «لهجه آسمانی» در رادیو ایران برگزار شد.

بیش از ۶ میلیارد ریال حاصل پویش مشارکت های مردمی رادیو ایران

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: تکلیف رسانه در ماه مبارک و ملکوتی رمضان دو چندان است، توجه مردم به رعایت حق الناس به عنوان اولین گام در تعالی روح، بخش های اذان گویی و بخش های ویژه افطار در اولویت برنامه های رادیو قرار گرفت که نتیجه ارزیابی برنامه های افطاری و سحری به زودی اعلام خواهد شد.

حمید شاه آبادی افزود: طی ماه مبارک رمضان شبکه های مختلف رادیو برنامه های مختلفی تدارک دیدند و برنامه هایی با رویکرد طنز کارهای خود را ادامه دادند و شبکه های تلاوت و رادیو ترتیل فعالیت قابل توجهی داشتند.

وی ایجاد پایگاه جامع قرآن در اپلیکیشن ایران صدا را از دیگر اقدامات شایسته رادیو در ماه رمضان برشمرد و افزود: بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه از ۱۶ شبکه صدای ملی در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت.

معاون صدا به پویش مشارکت های مردمی آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در رادیو ایران گفت: قدم اجرایی رادیو برای حل مشکل در کنار تمامی نکات مثبت این پویش حائز اهمیت است.

به گفته وی، بیش از ۶ هزار نفر در طول ۱۷ روز که سامانه جمع آوری کمک ها برای این پویش فعال شده بود به میزان دو میلیارد ریال کمک نقدی و بخش زیادی هم کمک های مستقیم و به شکل های متفاوت به پویش کمک کردند که باید ارزشگذاری شود و در مجموع حدود ۶ میلیارد ریال از طریق این پویش برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

شاه آبادی افزود: در یکسال گذشته ۳۳ دقیقه بر میانگین شنوندگی مخاطبان رادیو افزوده شد و در مجموع در حال حاضر مخاطبان رادیو ۳۵.۹ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند که میانگین شنوندگی آنان یک ساعت و ۴۶ دقیقه است.

رادیو ایران و سوژه های پویش های مشارکتی آینده

مدیر رادیو ایران نیز در این آیین گفت: رادیو رسانه زندگی مردم است و در مسیر زندگی مردم است که
می تواند با مردم صادقانه و صمیمی برخورد کند بنابراین می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

محمدجعفر محمدزاده افزود: در این راستا پویش مشارکت با هدف مشارکت دادن مردم در امور خیر به هر اندازه به عنوات آزمونی برای رادیو که توانایی رادیو برآورد شده و بتوانیم در آینده کارهای مهمتری انجام دهیم، صورت گرفت.

وی گفت: پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد طی ماه رمضان شکل گرفت و هزاران نفر از مردم علیرغم محدودیت ها به سامانه مراجعه کرده و ارقام خوبی جمع آوری شد.

محمدزاده افزود: همچنین خیرینی تماس گرفتند که تعهدات شایسته ای برای خود متقبل شدند از جمله مباحث تحصیلی فرزندان زندانیان و یا پذیرش آزادسازی تعدادی از زندانیان به جای ارائه مستقیم کمک های مالی به پویش، که بسیار ارزشمند بود.

مدیر رادیو ایران گفت: ساخت کتابخانه های روستایی، بهداشت و سلامت و نذرهای فرهنگی از جمله سوژه های اتاق فکر رادیو ایران برای آینده است که با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت دادگستری در ادامه مراسم با اشاره به جرایم غیرعمد اظهار کرد: در حوزه جرایم غیرعمد، تصادف، مهریه و چک‌های بلامحل را داریم، بنابراین توجه ویژه‌ای را به این موضوع کرده‌ایم که افرادی که زندانی غیرعمد هستند به آن‌ها کمک شود. از ابتدای تأسیس نهاد حمایتی ستاد دیه در سال ۶۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد را توسط خیرین و با حمایت این ستاد آزاد کرده‌ایم. در سال ۹۶ نیز در سطح کشور نزدیک به ۱۱ هزار نفر زندانی آزاد شده‌اند که حجم بدهی آن‌ها ۹۷۲ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد آن‌ها با گذشت و بخشش شاکیان توسط ستاد دیه انجام شده است. همچنین در سال ۹۶ بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در ۲۴۳ جشن گلریزان ستاد دیه توسط خیرین جمع‌آوری شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها داریم و همچنین مقام معظم رهبری نیز به ستاد دیه ۴۰۰ میلیون تومان کمک کردند. رییس جمهور و رییس قوه قضاییه هم در این راستا مساعدت خوبی داشته‌اند. ما ارزیابی از کمک‌هایی که توسط این برنامه رادیویی انجام شده نداریم اما بسیاری از طریق این برنامه به زندانیان کمک کرده‌اند که نتیجه مستقیم و غیرمستقیم این کمک‌ها را در آزادسازی زندانیان مشاهده خواهیم کرد.

در این مراسم دکتر علی رضا نبی کار آفرین و حامی زندانیان ،بهمن دان،زهرا سعیدی و حسن اسدی از هنرمندان که خود از خیرین بودند حضور داشتند.

گفتنی است رادیو ایران در ویژه برنامه افطار «قرار آسمانی» پویش مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را برگزار کرده بود.«قرار آسمانی» ویژه برنامه افطار به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی میثم نیکنام از ساعت 19:30 تا 21 از آنتن رادیو ایران پخش شد.

در انتهای این مراسم از برنامه سازان برنامه های سحر و افطار ماه مبارک رمضان مهندس علی رضا فتحی پور کارشناس ،حسین معصومی تهیه کننده ،عبدالله علایی،سعید مبشری ،وحید بیات و احسان زارع تقدیر شد.

این برنامه به طور زنده از رادیو ایران پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها