رئیس‌ جمهور آمریکا پیش از دیدار دوجانبه‌اش با رئیس‌جمهور روسیه و در مسیر سفر به هلسینکی توئیتی منتشر کرد و تاکید داشت که منتظر دیدار با همتای روسی‌اش است و می‌داند که واکنش جریان اصلی رسانه‌ها و دموکرات‌ها به این مساله چه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۸۷
ترامپ: پوتین مسکو را هم به من بدهد، منتقدانم راضی نمی‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این اظهارات دونالد ترامپ درحقیقت در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها از جانب سیاستمداران هر دو جناح داخلی و نیز هر دو طرف اقیانوس اطلس و همچنین در بحبوحه جریان تند و داغ گزارشات رسانه‌ای مطرح شد.

ترامپ در این توئیت نوشت: به طرف هلسینکی، پایتخت فنلاند در حرکت هستم و برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه لحظه شماری می‌کنم. متاسفانه مهم نیست که چقدر خوب در این نشست عمل کنم. حتی اگر مسکو به عنوان جبران خسارت برای تمامی گناهان و اشتباهات روسیه به من هدیه شود باز هم تا سال‌ها با انتقاد مواجه خواهم بود که می‌گویند این امر کافی نبوده است و باید سنت‌ پترزبورگ را نیز می‌گرفتم. بسیاری از رسانه‌های کشور ما در حقیقت دشمن مردم هستند و تمامی دموکرات‌ها به خوبی می‌دانند که چطور مقاومت و مانع‌تراشی کنند. به همین خاطر است که این اندازه اختلاف و تنفر در کشور ما وجود دارد اما برخی مواقع این مساله خوب خواهد بود.

دموکرات‌ها درباره مخالفتشان با نشست ترامپ و پوتین بسیار صریح اظهارنظر کرده‌اند. اخیرا اعضای ارشد حزب دموکرات در کنگره از ترامپ خواسته‌اند تا این دیدار را لغو کند.

دموکرات‌های ارشد سنا نیز نامه‌ای به ترامپ نوشته و از او خواستند تا به تنهایی با پوتین دیدار نکند. دموکرات‌ها همچنین می‌خواهند مساله مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در راس مسائل قابل گفتگو در این نشست باشد.

در همین حال جمهوری‌خواهان نیز نگران و مضطرب هستند به طوری که جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا روز شنبه گفته بود که این نشست نباید صورت بگیرد مگر آنکه ترامپ از موضع قدرت وارد مذاکره با پوتین شود و به رئیس جمهور روسیه نشان دهد که برای اقدامات تهاجمی‌ نسبت به آمریکا و دموکراسی‌ های سراسر جهان باید بهای سنگینی بپردازد.

در همین حال البته رسانه‌های آمریکایی نیز اغلب برای ساختن عجیب‌ترین تئوری‌های توطئه درباره احتمال تبانی میان ترامپ و پوتین برای مخاطبانشان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها