دیدار دیروز رهبر انقلاب با اعضای هیات دولت حاوی نکات مهمی بود. یکی آنکه این دیدار به دعوت رهبر انقلاب از رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۵۷
تکیه دولت مقتدر بر توان داخلی

چون معمولا افراد برای دیدار با ایشان تقاضای وقت می‌کنند و دعوت رهبر انقلاب برای برگزاری این جلسه نشان‌دهنده شرایط ویژه کشور و اهمیت قضیه و اهتمامی است که رهبری به حل مشکلات کشور دارند و راسا مشکلات مردم و حل آن را پیگیری می‌کنند.

نکته دیگر، تاکید ایشان بر لزوم تحرک هر چه بیشتر دولت است که البته می‌تواند دو معنا داشته باشد. یکی آنکه دولت به طور معمول تحرکاتی دارد اما باید شدت آن را بیشتر کند و از منظری دیگر اینکه دولت کم‌تحرک است و باید با فعالیت بیشتر این کم تحرکی را جبران کند.

در شرایط فعلی انگاره و تصویری که از دولت یازدهم و دوازدهم در ذهن مردم است این است که دولت تحرک لازم را ندارد و اگر غیر از این بود مشکلات و مسائل اقتصادی به اینجا نمی‌رسید بنابراین نکته مهمی که رهبری به آن پرداختند این است که همه مدیران دولت باید در برابر مشکلات با تحرک بیشتر و احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند. اعضای دولت پس از جلسه دیروز و براساس تاکیدات رهبری باید تحرک بیشتری از خود نشان دهند و از برخی تفکرات غلط گذشته مبنی بر اینکه حل مشکلات ایران در گرو مذاکرات با غرب است دست بردارند.

نکته دیگر اینکه دولت دوازدهم باید در مقابل بیگانگان اقتدار لازم را نشان دهد. گرچه رهبر انقلاب در دیدار دیروز، مواضع اخیر رئیس‌جمهور در اروپا را مواضعی مناسب عنوان کردند اما به هر حال به‌واسطه ضعف‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم در برابر غرب نشان داده پاسخ‌های تلخی دریافت کرده است.

از این رو خواسته رهبری این است که دولت با کمک مردم و توجه به توانمندی‌های داخلی بر حل مسائل کشور فائق آید.

لازمه رسیدن به چنین هدفی، پرتحرکی و پرتلاشی دولت نسبت به گذشته است و در صورت نشان دادن چنین همتی حتما دولت موفق خواهد شد که بر مشکلات فائق آید و ملتی که در طول 40 سال گذشته از هیچ قدرتی به جز اقتدار لایزال الهی نهراسیده این بار هم مثل گذشته می‌تواند پاسخ آمریکا را بدهد و حتی به طیف تندرویی که اکنون زمام امور را در آمریکا به‌دست گرفته‌اند طعم شکست را بچشاند.

غلامرضا خواجه‌ سروی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها