عضو سابق کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

آخوندی هیچ برنامه ای برای بهبود وضعیت مسکن ندارد

عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فعلی به خصوص وزیر مسکن نه توان حل بحران گرانی مسکن را داشته و نه برنامه ای برای بهبود روند فعلی دارد لذا به همین سبب هر روزه شاهد افزایش قیمت روزافزون مسکن و حتی اجاره بها نیزهستیم. راه حل بهبود این وضعیت خروج افراد نالایق یا مسئولین ناکارامد هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۵۴
آخوندی هیچ برنامه ای برای بهبود وضعیت مسکن ندارد

احمدعلی مقیمی با اشاره به اینکه دولت فعلی هیچ اعتقادی به ایجاد مسکن رهنی برای اقشار آسیب پذیر ندارد به جام جم آنلاین گفت: دولت یازدهم هیچ اقدام عملی در راستای خانه دار شدن افراد کم درآمد وهمچنین هیچ برنامه ای هم برای ساماندهی قانون موجود ندارد. دولت باید نگاه خود را به وضعیت نابسمان اقتصادی بخصوص در بخش مسکن تغییر دهد.

وی ادامه داد: مسکن مهر در دولت های پیشین با تمام فراز و فرودش سامان پیدا کرد. در صورتی که دولت فعلی مسکن مهر را طرح نامناسبی دانست و از ادامه این پروژه نیز صرف نظر کرد. همان طور که می دانیم رئیس جمهور در زمان تنفیذ و استیضاح گفتند که وضعیت مسکن را بهبود می بخشند اما می بینیم که هیچ کدام از طرح های حمایتی اعم از مسکن اجتماعی و... در دولت فعلی به سرانجام نرسید.

مقیمی تاکید کرد: تاکنون هیچگونه بسته حمایتی از سوی دولت برای ایجاد مسکن با قیمت ارزان ارائه نشده، علاوه بر آن هیج کنترلی در این حوزه افسارگسیخته مسکن مشاهده نمی شود. همچنین دولت با عدم مدیریت در بخش افزایش نقدینگی در جامعه باعث یک نابسامانی دیگر در این راستا شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران برنامه پنجم و ششم دولت را موفق ندانست و گفت: دولت فعلی به خصوص وزیر مسکن نه توان حل بحران گرانی مسکن را داشته و نه برنامه ای برای بهبود روند فعلی دارد لذا به همین سبب هر روزه شاهد افزایش قیمت روزافزون مسکن و حتی اجاره بها نیزهستیم. راه حل بهبود این وضعیت خروج افراد نالایق یا مسئولین ناکارامد هستند.

وی افزود: دولت در مجموع دولت موفقی نیست چرا که در هیچ حوزه ای ما بهبود وضعیتی مشاهده نمی کنیم. با اتفاقاتی که اخیرا در حوزه معیشتی مردم، حوزه اقتصاد و مسکن رخ داده قرار بر آن شد سران 3 قوا در رابطه با این موضوعات تصمیماتی را بگیرند که متاسفانه مجلس نیز منفعلانه عمل کرده و نقش نظارت و مطالبه گری آن بسیار کمرنگ است.

مقیمی نگاه دولت به معضلات اقتصادی را نگاه غلطی دانست و گفت: رئیس جمهور علنی اعلام می کند که ما مشکلی نداریم و در آینده وضعیت اشتغال و مسکن را بهبود خواهیم بخشید و به عبارتی وعده و وعید های توخالی به مردم تزریق می کند، قطع یقین این نگاه دولت فعلی، نگاه اشتباهی است. این نوع بیان موجب کاهش اعتماد عمومی مردم به بدنه دولت به ویژه رئیس محترم جمهور می شود و دیگر سخنان مسئولین اقتصادی برای مردم باور پذیر نیست.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر مقام معظم رهبری برای برون رفت وضعیت حال و آینده کشور یک راهبردی را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را مطرح نموده که دولت متاسفانه دراجرایی شدن منویات رهبری تقریبا هیچ گونه تلاشی را انجام نداده است.

وی در پایان افزود: تا زمانی که نگاه دولت نگاه اشراف گرایانه باشد و همچنین تا زمانی که هیچ توضیحی پشت سرمایه های کلان برخی از دولتمردان کشور نباشد این عدم نظارت، عدم مدیریت و سوء استفاده از سرمایه کشور بیش از پیش افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها