رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا خبر داد

افزایش کلاهبرداری در سایت های دیوار و شیپور

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید از دستگیری متهمی خبر داد که با شیوه آب طلا کردن نقره، طلا و جواهرات جعلی را در شکل‌های دستبند، گردنبند و زنجیر به مردم می‌فروخت، متهم مرد ۲۷ ساله‌ای است که شگردش برای جذب مشتری چرب زبانی، اعلام قیمت پایین نسبت به مغازه دار و جعل فاکتور‌های طلافروشی بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۶۶
جزییات فروش طلا‌های تقلبی در سایت دیوار

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ صادق ضرونی در گفتگو با میزان گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در جریان شناسایی یک جاعل و کلاهبردار قرار گرفتند که با شیوه‌ای زیرکانه از مردم کلاهبرداری می‌کرد. سریعا پس از این ماموران تجسس کلانتری به محل اعلامی رفتند که در آنجا با هماهنگی شاکی موفق به بازداشت متهم پرونده شدند.

این مقام انتظامی در مورد شکایت شاکی نیز گفت : شاکی پرونده با حضور در کلانتری اعلام می‌دارد: حدودا هشت ماه پیش بود که همسرم در سایت دیوار یک دستبند با قیمت مناسب را پیدا کرد. با یکدیگر سرقرار رفتیم و در حالیکه قیمت واقعی آن دستبند چهارمیلیون تومان بود فروشنده که فرد بازداشت شده است آن را به ما سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد. با این تفاسیر و با چرب زبانی‌های او ما گول خوردیم چراکه او حتی برای این کارش فاکتور نیز جعل کرده بود. بعدا که به طلافروشی درج شده در فاکتور مراجعه کردیم متوجه جعلی بودن مهر و امضای آنان و همچنین طلا نبودن دستبند مذکور شدیم تا اینکه بالاخره در بررسی‌های دوباره مان در سایت دیوار، چند روز پیش یک آگهی را مشاهده کردیم و با این مرد یک جا قرار گذاشتیم. او چهره خود را کاملا تغییر داده بود و با این شیوه قصد داشت ما او را شناسایی نکنیم. به بهانه اینکه می‌خواهیم از صحت طلا بودن دستبند انتخابی همسرم مطمئن شویم، او را به یک طلافروشی کشاندیم و در این مدت فرصت کردیم که پلیس را در جریان موضوع بگذاریم و همین که پلیس رسید خوشبختانه او بازداشت شد.

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید توضیح داد: متهم این پرونده با جعل انواع مهر و فاکتور، سعی می‌کرد کار خود را دقیق و درست جلوه بدهد و در ادامه وقتی سر قرار با مالباختگان حاضر می‌شد با چرب زبانی آن‌ها را فریب می‌داد و با بهانه اینکه قرار است به زودی به اروپا برود و به همین دلیل قصد دارد جنسش را ارزان بفروشد شکات را گول می‌زده است.

وی افزود: در بازرسی کیف همراه متهم ۲۷ ساله، تعدادی گردنبند، دستبند و زنجیر آب طلا کاری شده کشف شد که متهم قصد داشت آن‌ها را نیز از طریق سایت دیوار به فروش برساند. متهم معترف شده است قبل از این شغل نیز در کار طلاسازی بوده و به همین دلیل در آب طلا کردن نقره مهارت خاصی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها