چهار تیم فرانسه، بلژیک، انگلیس و کرواسی به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرده اند تا شاهد یک جدال تمام اروپایی برای رسیدن به فینال رقابت ها باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۶۳
چگونه با «سبک‎ترین» نیمه نهایی جام جهانی سال‌های اخیر روبرو هستیم؟

به گزارش جام جم آنلاین ، انگلیس یک بار قهرمان جام جهانی شده است (1966). تیم ملی فوتبال فرانسه هم یک بار به این افتخار بزرگ دست پیدا کرده (1998). آن دو تای دیگر یعنی کرواسی و بلژیک نیز هرگز به موفقیت عظیم قهرمانی در جام جهانی نرسیده اند. به این ترتیب نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه در مجموع فقط دو قهرمانی روی هم دارند.

تا پیش از این از جام‌جهانی ۱۹۷۰، تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی ادوار جام‌جهانی روی هم حداقل ۳ قهرمانی داشتند و اکنون شاهد کم‌وزن‌ترین نیمه‌نهایی تاریخ این رقابت‌ها هستیم.

۴ سال قبل، برزیل، آلمان ، هلند و آرژانتین روی هم ۱۰ قهرمانی کسب کرده بودند. در جام‌جهانی ۲۰۱۰ اسپانیا، هلند، آلمان و اروگوئه ۵ قهرمانی جهان در کارنامه داشتند، سال ۲۰۰۶ آلمان، ایتالیا، پرتغال و فرانسه روی هم ۷ بار جهان را فتح کرده بودند و سال ۲۰۰۲، برزیل با ۴ و آلمان با ۳ قهرمانی، اعتباری به نیمه‌نهایی بخشیدند.

در جام‌جهانی ۱۹۹۸ برزیل به تنهایی بار افتخارات را به دوش کشیده بود و با ۳ قهرمانی در بین فرانسه، هلند و کرواسی، حرف اول را می‌زد.

در جام ۱۹۹۴، برزیل و ایتالیا با ۶ قهرمانی در مجموع برای فتح چهارمین جام خودشان در فینال به جان هم افتادند.

جام ۱۹۹۰، آلمان دارای ۳، آرژانتین دارای ۲ و ایتالیا دارای ۳ قهرمانی را در نیمه‌نهایی داشت.در جام ۱۹۸۶، بلژیک برای اولین بار به نیمه‌نهایی رسید و فرانسه هم تجربه قهرمانی نداشت اما آلمان و آرژانتین روی هم تجربه ۴ قهرمانی در دنیا را داشتند. ۴ سال قبل‌تر شرایط شبیه جام ۸۶ بود.

این بار ایتالیا همراه آلمان، تعداد قهرمانی‌های ۴ تیم نیمه‌نهایی را به ۴ رساندند. در ۲ جام ۷۴ و ۷۸ از نیمه‌نهایی خبری نبود و در سال ۱۹۷۰ شاهد سنگین‌ترین نیمه‌نهایی ممکن بودیم.

ایتالیا، آلمان، اروگوئه و برزیل تا آن مقطع روی هم ۷ بار قهرمان دنیا شده بودند.

اما اکنون در جام جهانی 2018 با سبک ترین نیمه نهایی تاریخ روبرو هستیم. با وجود سبک بودن نیمه نهایی شاهد بازی های بسیار جذابی از سوی چهار تیم اروپایی خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها