وزیر خارجه فرانسه در آستانه نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه طرف‌های برجام در وین گفت که بعید است که بسته پیشنهادی اقتصادی به ایران تا پیش از ماه نوامبر آماده شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۵۶
ایران باید به تهدید‌های خود برای «نقض تعهدات برجامی‌اش» پایان دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر خارجه فرانسه در آستانه نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه کشورهای طرف برجام، گفت که ایران باید به تهدید‌های خود برای «نقض تعهدات برجامی‌اش» پایان دهد. وزیر خارجه فرانسه این صحبت را در گفتگو با رادیو آر.تی.اِل بیان کرد.

وی گفت که ایرانی‌ها «باید این تهدیدها را متوقف کنند، تا ما بتوانیم راه‌حل‌هایی را بیابیم که ایران بتواند [امتیازات جبرانی] اقتصادی لازم را داشته باشد.»

لودریان در شرایطی این موضع را بیان کرد که قرار است در نشست امروز وزرای خارجه کشورهای طرف برجام در وین، بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای حفظ برجام به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وزیر خارجه فرانسه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت احتمال کمی وجود دارد که کشورهای اروپایی بتوانند پیش از ماه نوامبر (آبان‌ماه) یک بسته اقتصادی را به ایران ارائه دهند که بتواند برجام را حفظ کند.

وی افزود که کشورهای اروپایی و روسیه و چین در حال همکاری با هم برای رسیدن به یک سازوکار مالی برای کاهش [اثر] تحریم‌های سخت آمریکا هستند؛ «ما تلاش داریم تا این کار را پیش از اعمال تحریم‌ها در ابتدای ماه آگوست و یک سری تحریم‌های دیگر در ماه نوامبر انجام دهیم. برای آغاز کار، در ماه آگوست، به نظر می‌رسد که فرصت کوتاه است، اما تلاش می‌کنیم تا آن کار را تا ماه نوامبر انجام دهیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها