سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد:

دو مصدوم بر اثر سقوط بالگرد آموزشی در شیراز

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: به‌زودی اورژانس ریلی در کشور راه‌انداری شده و خدمات پزشکی در اسرع وقت انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۲
اورژانس کشور ریلی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حسن نوری در سی و سومین همایش رؤسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان ضمن اعلام این خبر افزود: آمبولانس‌های جدید آورژانس از بهترین آمبولانس‌های دنیا و با کیفیت روز هستند که آنها را در مناطق صعب‌العبور به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته آمبولانس‌ها و تجهیزات جدیدی برای سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی خریداری شده بود و اکنون نزدیک به 5500 دستگاه آمبولانس پیش‌بیمارستانی به منظور ارائه خدمت به مردم فعال است.

نوری تصریح کرد: در حال حاضر 2750 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و 40 فروند بالگرد عملیاتی اورژانس در سطح کشور فعال است، ضمن اینکه به‌زودی اورژانس ریلی در کشور راه‌انداری و به سیستم اورژانس اضافه خواهد شد.

ضمن اینکه تجهیز و نوسازی بیش از 80 درصد ناوگان اورژانس کشور به انجام رسیده و 13 هزار و 900 تکنسین در قالب 2750 پایگاه زمینی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و 5500 آمبولانس در کشور فعال است که تعدادی از آنها به زمان انتهایی مصرف نزدیک شده‌اند و 270 موتور آمبولانس در کشور وجود دارد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور حاطرنشان کرد: خدمات استفاده از بالگرد در اورژانس کشور جدید است با این حال 48 درصد از بیماران توسط این وسیله منتقل شده‌اند همچنین با راه‌اندازی اورژانس هوایی چندین زایمان موفق داخل بالگرد اتفاق افتاده است.

به گفته این مقام مسئول، سال گذشته بیش از 3 میلیون و 200 هزار مصدوم و بیمار توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمات دریافت کرده‌اند که 630 هزار نفر از آنها مصدوم حوادث ترافیکی بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها