با وجود حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مسائل بین‌المللی و بویژه حوزه هسته‌ای و نهایتا دست یافتن به یک توافق بین‌المللی، آمریکایی‌ها همچنان بر رفتارهای دشمنانه، کینه‌توزانه و خصمانه خود پافشاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۳۰
عقب‌نشینی استکبار در برابر مواضع قاطع

خروج آنها از برجام نهایت و اوج رفتار خصمانه آنها نسبت به نظم بین‌الملل و توافقات بین‌المللی و نسبت به جمهوری اسلامی ایران است و در کنار آن شاهد یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور هستیم که جامعه و ملت ایران را به تحریم، عدم امکان مبادلات تجاری و عدم امکان فروش نفت تهدید می‌کنند.

در مقابل این رفتارهای کینه‌توزانه آمریکا‌یی‌ها، سفر رئیس‌جمهور محترم به دو کشور اروپایی فرصتی را فراهم کرده که جمهوری اسلامی ایران باز هم اثبات کند که پایبند به توافقات بین‌المللی و مذاکره و گفت‌وگو است. اما با این وجود اگر آمریکا بخواهد محیط را برای ما ناامن کند قطعا جمهوری اسلامی ایران محیط را برای آمریکایی‌ها ناامن خواهد کرد.

اگر آمریکایی‌ها بخواهند ملت ما را محدود کنند قطعا ما هم منافع آمریکا را در هر جایی محدود خواهیم کرد.

خلیج فارس و ذخایر و منابع آن متعلق به کشورهای منطقه است و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند و همه باید بتوانند از بازار نفت استفاده کرده و نفت خود را به راحتی بفروشند.

اگر قرار باشد که یک کشور قلدر تجاوزگر بیاید و منافع ملت ایران را به خطر بیندازد حتما جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد دیگران هم انتفاعی داشته باشند.

آمریکایی‌ها و معاندان، قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند و از تسلط و توان دفاعی ایران در خلیج فارس کاملا آگاه هستند و می‌دانند که اگر بخواهند محیط را برای نفت ما ناامن کنند قطعا محیط برای همه ناامن خواهد شد.

تجربه 40ساله جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که هرجا ما در مقابل قدرت‌های سلطه‌گری مثل آمریکا محکم ایستاده‌ایم و به آنها جواب دندان‌شکن داده‌ایم آنها کوتاه آمده و عقب‌نشینی کرده‌اند.

حضرت امام خمینی (ره) تعبیری داشتند با این مضمون که آمریکا مثل آن حیوان درنده‌ای است که اگر مقابل آن بایستی او هم می‌ایستد، اگر دنبالش کنی فرار می‌کند و اگر فرار کنی دنبالت می‌کند. این روحیه استکبار است و برخوردهای قاطع، قطعا آنها را سر جایشان می‌نشاند.

سید حسین نقوی حسینی - نماینده مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها