فرمانده انتظامی شهرستان بافت در استان مازنداران

دستگیری پسر جوان به جرم فریب دختران و وعده ازدواج در بستر اینترنت

خواستگار شیاد با جا زدن خود به‌عنوان مهندس و پزشک، دختران دم‌بخت را فریب داده و پول و طلاهایشان راسرقت می‌کرد. متهم که دزد سابقه‌دار خانه بود برای این‌که نقشه دزدی از دختران را عملی کند با جراحی پلاستیک تغییر قیافه داد تا راز جرایم قبلی‌اش پنهان بماند.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶۱
تغییر قیافه برای سرقت از دختران دم‌بخت

به گزارش جام‌جم، چندی پیش دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی تهران از خواستگارش به انهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت:در اینستاگرام با پسر جوانی آشنا شدم و بعد از دوستی او به بهانه ازدواج فریبم داد. می‌گفت بعد از ازدواج برای ادامه زندگی به اروپا می‌رویم. در جریان ملاقاتمان به من گفت مادرش به زیور آلات عروس خیلی توجه می‌کند و خواست که طلاهایم را عوض کنیم. سوار خودروی مدل بالایش شدم و طلاها و پول و کارت بانکی‌ام را در کیفم گذاشتم. مقابل طلافروشی توقف کرد. من وارد مغازه شدم و قرار شد بعد از پارک خودرو کیفم را نیز بیاورد. وقتی وارد مغازه نشد سراغش رفتم و متوجه شدم فرار کرده است. خواستگار شیاد پنج میلیون تومان طلا، کارت بانکی، پول و گوشی‌ام را دزدید و ناپدید شد.

با شکایت او و با دستور قضایی، تحقیقات ادامه پیدا کرد تا این‌که دختر جوان دیگری با حضور در پلیس آگاهی از سارقی شکایت کرد که با تحقیق از او معلوم شد متهم با جا زدن خود به‌عنوان مهندس و مدیر کارخانه به بهانه ازدواج، دختر جوان را فریب داده و طلا و پول‌هایش را دزدیده است.

با چهره‌نگاری از خواستگار فراری معلوم شد او در هر دو سرقت نقش داشته است. جست‌وجوها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش، وقتی برای فروش طلاهای سرقتی به مغازه طلافروشی رفته بود،‌ توسط یکی از شاکیان شناسایی شد.

متهم از محل گریخت که با داد و فریاد دختر جوان، ماموران متوجه ماجرا شده و با تعقیب سارق او را دستگیر کردند. متهم 30 ساله که فرشید نام دارد مدعی بود اشتباهی بازداشت شده و طلاها متعلق به مادرش است. اما در مواجهه حضوری با شاکیان اعتراف کرد. متهم به افسر تحقیق گفت: من سال‌ها در زمینه سرقت از خانه‌ها فعالیت داشتم اما پول زیادی به‌دست نیاوردم. مدتی پیش از زندان آزاد شدم و تصمیم گرفتم با تغییر چهره و جا زدن خود به‌عنوان مهندس، کارخانه‌دار و پزشک و فریب دختران از آنها پول و طلا سرقت کنم.

وی افزود: ابتدا بینی‌ام را عمل کردم و بعد نزد یک جراح پلاستیک رفتم که او با جراحی بخشی از چهره‌ام را تغییر داد. با این تغییر قیافه در اینستاگرام دختران را به بهانه ازدواج فریب می‌دادم و با خودروهای کرایه‌ای مدل بالا سر قرار با آنها می‌رفتم و اعتمادشان را جلب می‌کردم. بعد دختران را به بهانه عوض کردن طلاهایشان به مغازه‌های طلافروشی برده و با جا گذاشتن آنها در آنجا و سرقت کیف حاوی پول و طلا، فرار می‌کردم. با این ترفند به‌طور سریالی پول، طلا، گوشی و کارت‌های بانکی دختران دم‌بخت را سرقت می‌کردم. حساب بانکی‌شان که اغلب رمز آن کنار کارت‌ها بود را خالی می‌کردم، گوشی و طلاها را می‌فروختم.

با توجه به اظهارات متهم ماموران بانک مجرمان پلیس آگاهی را بررسی کردندکه معلوم شد به نامی که او می‌گوید در بانک مجرمان پلیس آگاهی سابقه کیفری وجود دارد اما تصویر او با متهم فرق می‌کند. بنابراین با بررسی اثر انگشت هویت متهم و سوابق کیفری او را شناسایی کردند .

متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها