نیسان از مدل منحصربه‌فرد GT-R50 ایتال دیزاین رونمایی کرد. این نسخه پیش‌تولیدی بر پایه GT-R نیسمو 2018 ساخته شده و به بهترین نحو ممکن 50 سالگی این خودروی اسطوره‌ای ژاپنی و خانه طراحی ایتال دیزاین را گرامی می‌دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴۳
یک گودزیلای همه‌ چیزتمام! +فیلم و عکس

به گزارش جام جم آنلاین، از آنجایی که GT-R خودرویی 50 ساله می‌شود بنابراین نیسان برای اولین بار با ایتال دیزاین به منظور تولید گودزیلای بدون محدودیت همکاری کرده است. ایتال دیزاین فرایندهای توسعه و مهندسی این پروتوتایپ تک و تنها را که ماه آینده در اروپا معرفی می‌شود را بر عهده داشته است.

بدنه جدید این خودرو دارای جزئیات طلایی متمایز، کاپوت جدید با برآمدگی قابل‌توجه، چراغ‌های LED نازک، خط سقف کم ارتفاع‌تر تا 54 میلی‌متر، حالت خاص شیشه عقب و چراغ‌های شناور منحصربه‌فرد و… می‌باشد.

این نسخه پیش‌تولیدی بنا به گفته نیسان دارای رنگ خاکستری جنبشی مایع و عناصر طلایی سیگما است و همچنین از رینگ‌های سفارشی 21 اینچی سود می‌برد.

کابین نیز کاملاً سفارشی بوده و داشبورد دارای طراحی نوینی است که فاقد صفحه‌نمایش می‌باشد. این کار برای ایجاد ظاهری یک دست و تر و تمیز انجام شده و البته پشت آمپرها از نوع دیجیتالی هستند. دو طرح کربنی متفاوت در کنسول مرکزی، پانل پشت آمپرها و درب‌ها بکار رفته است. جزئیات طلایی نیز با ظاهر بیرونی خودرو هماهنگ بوده و پوشش آلکانترای مشکی و چرم برای صندلی‌ها استفاده شده است.

از نظر پیشرانه، GT-R50 باید بهترین را ارائه کند. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی دست‌ساز توسط نیسمو ارتقا یافته و دارای توربوهای مسابقه‌ای، اینترکولرهای بزرگ‌تر، میل‌لنگ، پیستون و قطعات اتصالی هوی دیوتی، پروفایل بازنگری شده میل‌لنگ، انژکتورهای کاراتر و سیستم‌های ورود و خروج سوخت بهینه شده است. نتیجه این تغییرات وسیع ایجاد قدرت 710 اسب بخاری در دور 7100 پیشرانه و گشتاور 780 نیوتون متری بین دورهای 3600 تا 5600 می‌باشد.

گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیز تقویت شده و دیفرانسیل‌های قوی‌تر و شفت‌های بهتر نیز باعث شده‌اند این قدرت عظیم به‌طور مناسبی به چهار گوشه خودرو فرستاده شود. در سیستم تعلیق نیز از دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین استفاده شده است.

شما معمولاً چقدر از خودتان می‌پرسید که چه می‌شود اگر یک GT-R بدون محدودیت‌ها بسازیم؟ و واقعاً آن را بسازید؟

آلفونسو آلبایسا معاون ارشد بخش طراحی جهانی نیسان می‌گوید: این یک پنجره زمانی نادری است که دو واقعه همزمان رخ دهد. 50 سالگی ایتال دیزاین و 50 سالگی تولید نیسان GT-R؛ بنابراین برای گرامیداشت این واقعه نیسان و ایتال دیزاین این مدل سفارشی را برای 50 سال پیشرو بودن در مهندسی ساخته‌اند.

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها