عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

تیم اقتصادی ناکارآمد دولت باید تغییر کنند

رئیس فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد که وزرا، معاونان رئیس و تیم اقتصادی ناکارآمد دولت که نمی توانند پاسخگوی نیاز جامعه باشد باید تغییر کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲۷
تیم اقتصادی ناکارآمد دولت باید تغییر کنند

حمید رضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به لزوم تغییرات در تیم اقتصادی دولت و حمایت از دولت برای حل مشکلات مردم گفت: امروز اقتصاد کشور پویا نیست و رونق اقتصادی در جامعه دیده نمی شود و شاهد سیاست های شکست خورده اقتصادی در کشور هستیم بطوریکه وضعیت ارز، سکه و گرانی مسکن نشان می دهد که سیاست های موفقیت آمیزی اتخاذ نشده است.

نماینده همدان گفت: در این شرایط به نظر می رسد حداقل کاری که می شود کرد این است که این تیم اقتصادی دولت ترمیم و یا تعویض شود ویا حداقل رئیس جمهور اگر می تواند سیاست های خود را مطابق زمان ونیاز مردم وجامعه تغییر دهد.

وی افزود: نقش مجلس نیز در این شرایط تعیین کننده است و باید نیاز سنجی و امکان سنجی کند ونیاز است نظارت دقیقی بر عملکرد دولت داشته باشد ، مجلس باید برخی قوانین را اصلاح کند تا در کوتاه مدت مشکلات حل شود سپس با طرح های میان مدت وبلند مدت برنامه های مناسبی را برای شرایط کشور داشته باشد.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس در مورد اینکه آیا این روش ها می تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد گفت:در اینکه باید کاری کنیم شکی نیست چون شرایط موجود مطلوب نیست پس باید کاری کرد اما اینکه آیا این روش ها جواب صد درصد مثبت دارد باید امکان سنجی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اگر دولت نخواهد در تیم اقتصادی خود تغییری دهد قطعا مجلس باید ورود کند و با استیضاح؛ کابینه را ترمیم کند.

وی درپاسخ به اینکه آیا در ترمیم کابینه افراد قدرتمندی به مجلس معرفی خواهند شد افزود: وقتی تیمی آمده و موفق نبوده نتیجه این است که باید تغییر کند اما اینکه بگویم تیم بعدی هم نمی تواند موفق شود پیش بینی درستی نیست لذا باید تغییر حتما صورت گیرد و دولت بصورت جدی این برنامه را داشته باشد.

حاجی بابایی در پاسخ به اینکه آیا تغیرات در کابینه دولت دوازدهم دیر هنگام نیست و فرصت زمانی کافی است افزود:همیشه فرصت هست و زمان خیلی زیاد نیست ولی باید از آن استفاده کنیم چون مردم انتظار دارند که مسئولین در وحدت و همدلی مشکلات را حل و فصل نمایند تا کارها به جلو برود؛ لذا در این شرایط مهمترین کار تقویت دولت به معنای واقعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها