30 سال از فاجعه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری ایران گذشت.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۵۰
ماجرای دختر 12 ساله‌ای که تنها بازمانده پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر شد

به گزارش جام جم آنلاین ، دوازدهم تیر ماه سال 1367 پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند و شهید محسوب شدند.

در رابطه با این جنایت بزرگ آمریکا 30 سال است که اظهارات متعددی مطرح می شود. واضح ترین نکته این است که جنایت وحشیانه ناوگان آمریکایی هرگز قابل کتمان نیست و با واکنش های شدید بین المللی روبرو شد.

هر یک از مسافران شهید این هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای خود داستانی جداگانه در زندگی داشتند. در رابطه با این موضوع که قبل از برخاستن هواپیما دقیقا چه اتفاقی افتاد تا امروز روایت های مختلفی مطرح شده است.

چند سال پیش یکی از روزنامه ها نوشت: «پیش از برخاستن هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر دو کودک هشت و 12 ساله سرنوشتی متفاوت پیدا کردند. پسربچه هشت ساله ای پیش از اینکه سوار هواپیما شود به شدت گریست و می‌گفت که نمی خواهد به مسافرت برود. اما به هر حال او سوار آن هواپیما شد. کودک دیگر دختری 12 ساله بود که او نیز پیش از پرواز بی قراری می کرد. گریه های این دختربچه که خود روایت جداگانه ای دارد در نهایت باعث شد او سوار هواپیما نشود. گویا پدر و مادر این دختر متارکه کرده بودند و او قرار بود به همراه پدرش راهی دوبی شود. اما او که به شدت خواهان ماندن در کنار مادرش بود آنقدر گریه کرد تا در نهایت پدرش رضایت داد نزد مادرش برود، مادری که در فرودگاه حضور داشت و به سرعت دخترش را با خودش برد تا این دختر سوار هواپیمایی نشود که ساعتی بعد مورد اصابت موشک ناوگان آمریکای جنایتکار قرار گرفت. این دختر اکنون باید 42 ساله باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها