فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۳ نفر که از طریق پیامک اقدام به کلاهبرداری در شهرستان شهریارمی کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۰۹
جزییات دستگیری کلاهبرداران پیامکی در شهریار

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار محسن خانچرلی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال را از حساب او سرقت کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، فردی با ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در سفر عتبات عالیات، افراد را به پای دستگاه عابربانک کشانده و با اجرای ترفند‌های خاص اقدام به انتقال مبلغ به حساب خود می‌کرده است.

سردار خانچرلی تصریح کرد: با به کارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم شناسایی و مشخص شد وی با همکاری ۲ تن دیگر با همین روش از چندین شهروند دیگر کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: متهم در بازجویی‌های تخصصی، جرم خود را قبول داشته و در ادامه به چندین فقره سرقت با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد که با اقدامات تخصصی پلیس هر دو متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از متهمان ۷ عدد سیم کارت، ۶۵ کارت عابر بانک مربوط به متهمان و ۸۶ کارت عابر بانک متعلق به مال باختگان کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی در مواجهه با ادله جرم به ناچار لب به اعتراف گشوده و به یک میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال کلاهبرداری پیامکی از شهروندان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد: به راحتی به افراد غیر، اعتماد نکنند و کارت عابر بانک خود را برای انجام عملیات‌های بانکی در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند تا از این طریق مانع سوء استفاده سارقان و مجرمان شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها