مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز یک متهم را قربانی شلیک شتابزده کرده بود با حکم قضات دیوان‌عالی کشور از قصاص معاف و به خاطر قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۴۵
پرداخت دیه به خاطر شلیک پلیس به متهم فراری

به گزارش جام جم، مامور کلانتری۱۴۱باغ فیض دوازدهم خرداد ماه سال ۹۳ در جریان تعقیب و گریز، یک متهم فراری به نام محمد را با شلیک تیر به کتفش کشت.

این مامور در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: ساعت ۲ بامداد بود و من در حال گشتزنی در حوزه استحفاظی‌ام بودم که به یک دستگاه پژو مشکی در خیابان امیر ابراهیمی مشکوک شدم و به راننده ایست دادم، اما راننده و سرنشین دیگر ماشین به سرعت گریختند. من برای متوقف کردن آنها چند تیر مشقی و سپس سه تیر هوایی شلیک کردم، اما راننده به سرعت ماشین اضافه کرد‌. او در حین فرار چند قبضه چاقو و قمه را از شیشه خودرو به بیرون پرتاب کرد. من قصد متوقف کردن ماشین را داشتم به همین خاطر با به‌کارگیری قانون استفاده از سلاح به سمت ماشین نشانه رفتم، اما تیر ناخواسته به کتف راننده برخورد کرد‌. همان موقع او را به بیمارستان رسول اکرم رساندم، اما او به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

وی ادامه داد: حتی در بررسی‌های کلانتری مشخص شد سرنشین دیگر ماشین یک مسافر بوده است. او بعد از توقف ماشین به من گفت: هنگامی که متوجه ایست پلیس شدم بارها از راننده خواستم تا خودرو را متوقف کنند، اما راننده نپذیرفت و به سرعت ماشین اضافه کرد.

در ادامه جلسه دادگاه مامور پلیس گفت: در بررسی‌ها روشن شده قربانی سابقه‌دار بود و من برای متوقف کردن او ناچار به شلیک بودم. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شود و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مامور پلیس را از اتهام قتل عمدی تبرئه و وی را به خاطر قتل شبه‌ عمد به پرداخت دیه محکوم کرد. دیروز این حکم در دیوان‌عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها