نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد

عربستان پرونده شهدای ایرانی مسجد الحرام را به جریان انداخت

دبیر ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران:

احکام داخلی پرونده حادثه منا به زودی صادر خواهد شد

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده در پرونده فاجعه منا، آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و سیاسی کشور‌های دیگر است.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸۴
احکام داخلی پرونده حادثه منا به زودی صادر خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، محمدجواد لاریجانی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فاجعه منا اظهار کرد: روند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده بیان کرد: بسیاری از مسائل این پرونده در بیرون از مرزهای ایران است و لذا روند رسیدگی به آن طولانی شده است؛ چراکه متاسفانه مسائل این پرونده در کشوری همچون عربستان رخ داده که سیستم قضایی بسیار لغزنده‌ای داشته و قابل اعتماد نیست و مانند سایر جنایت‌های منطقه در حال گذار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این حال در قوه قضاییه به شکایت افراد رسیدگی شده، بدین معنی که برایشان پرونده تشکیل داده ایم لذا این رسیدگی ادامه خواهد داشت و انعرشاءلله در آینده نه چندان دور احکام قوه قضاییه خود ما صادر می‌شود؛ چراکه ما نمی‌توانیم برای این رسیدگی‌ها صبر کرده و منتظر آنها باشیم.

لاریجانی ادامه داد: منتهی در این پرونده روند باید بگونه ای باشد که پیگیری بین المللی آن هم ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در پایان گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده، آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و سیاسی کشور‌های دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها