سومین نسل ولوو S60 طی مراسمی که به منظور افتتاح اولین کارخانه ساخت محصولات این برند در آمریکا تدارک دیده شده بود معرفی شد. این کارخانه که در چارلستون کارولینای جنوبی واقع شده از امروز به صورت رسمی اقدام به تولید محصولات ولوو می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۶۴
پادشاه مدرن اسکاندیناوی +عکس و فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، نسل جدید ولوو S60 اولین محصول این خودروساز است که بدون ارائه هیچ‌گونه پیشرانه دیزلی فروخته می‌شود.

این امر نشان دهنده تعهد ولوو به استراتژی الکتریکی سازی محصولات است. سوئدی‌ها قبلاً گفته بودند که از سال 2019 تمامی خودروهای این شرکت قوای محرکه الکتریکی شده خواهند داشت.

هاکان ساموئلسن مدیر ولوو می‌گوید: نسل جدید S60 یکی از جذاب‌ترین محصولات تاریخ ولوو است. S60 یک خودروی واقعی برای راننده بوده و باعث موقعیت برجسته ما در کلاس سدان های بازار آمریکا و چین خواهد شد و فرصت‌های بهتری در اختیار بخش خودروهای مسافری ولوو قرار خواهد داد.خریداران خواهند توانست از بین دو پیشرانه توربوشارژر و سوپرشارژر پلاگین هیبرید بنزینی یکی را انتخاب کنند. مدل T6 توئین انجین AWD PHEV قدرت 340 اسب بخاری داشته درحالی‌که نسخه بازار آمریکای T8 خروجی 400 اسبی خواهد داشت. پیشرانه‌های بنزینی T5 و T5 ولوو نیز در زمان عرضه در دسترس خواهند بود.

اما مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو آقای هنریک گرین درباره S60 جدید می‌گوید: شاسی فعال و حالت‌های رانندگی گوناگون کنترل عالی و عملکرد درگیر کننده‌ای را ارائه خواهند کرد که باعث می‌شود S60 خودرویی برای راننده باشد. این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های برجسته سری 90 و دیگر محصولات سری 60 سود برده و به یکی از بهترین سدان های اسپورت کلاس تبدیل شده است.

شما همچنین می‌توانید نسخه‌های الکتریکی شده S60 جدید را با پکیج هندلینگ ارتقا یافته که نسخه مهندسی شده توسط پولستار خوانده می‌شود سفارش دهید. این ویژگی تنها برای مدل T8 در دسترس است. این نسخه از رینگ و لاستیک‌ها، ترمزها، سیستم تعلیق و واحد کنترل پیشرانه ارتقا یافته سود برده و قدرت 415 اسب بخاری دارد.

نسل جدید ولوو S60 از پلتفرم و تکنولوژی ایمنی و اطلاعات سرگرمی مشترک با V60، XC60 و مدل‌های پرچم‌دار سری 90 سود برده و همین امر باعث می‌شود این خودرو یکی از امن‌ترین خودروهای دنیا لقب بگیرد.

از جمله ویژگی‌های ایمنی این سدان جدید می‌توان به سیستم ایمنی شهری با ترمز خودکار اشاره کرد که به راننده در پیشگیری از برخوردهای بالقوه کمک می‌کند. ولوو می‌گوید این تنها سیستم موجود در بازار است که برای تشخیص عابران پیاده، موتورسوارها و حیوانات بزرگ برنامه ریزی شده است. همچنین سیستم ایمنی شهری که برای اولین بار در این کلاس عرضه شده به منظور پیشگیری از برخوردهای پیش رو ترمز را به‌صورت خودکار درگیر می‌کند.

همچنین آپشن هایی همچون سیستم دستیار پایلوت که می‌تواند فرمان، پدال گاز و ترمز را تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت کنترل کند ارتقا یافته تا عملکرد بهتری در عبور خودرو از پیچ‌ها داشته باشد. نسل جدید ولوو S60 با سیستم پیشگیری از خروج خودرو از جاده، جلوگیری از خروج از خط و هشدار عبور از چهار راه با ترمز خودکار عرضه می‌شود.

دیگر اولین این خودرو در کلاس خود سرویس اشتراک پریمیومی است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا S60 جدید را بدون پیش‌پرداخت انتخاب کنند. S60 نوین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی Sensus Connect است که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

اما از نظر طراحی می‌دانیم که ولوو S60 جدید برای ما سورپرایز کننده نبوده زیرا قبلاً تیزرهای زیادی از آن منتشر شده بود؛ اما اگر ظاهر برادر بزرگ‌تر S90 را دوست دارید پس حتماً ظاهر S60 را نیز دوست خواهید داشت. از آنجایی که این خودرو دارای برخی ریزه‌کاری‌های جذاب در بدنه خود است بنابراین اسپورت تر از برادر پرچم‌دار و بزرگ‌تر می‌باشد.

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها