صالحی در دیدار با نخست‌ وزیر نروژ:

حفظ برجام در گرو مقابله جدی با سیاست‌های ترامپ است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده است با خانم ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۳۹
حفظ برجام در گرو مقابله جدی با سیاست‌های ترامپ است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نخست وزیر نروژ در این دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات اخیر با دکتر روحانی در سازمان ملل متحد، برجام را دستاورد مهمی برای جهان توصیف و تاکید کرد که نروژ با جدیت، خواهان حفظ این توافق بوده و همچنان پیگیر رفع موانع همکاری های دو کشور و بهره مندی از نتایج برجام برای ارتقای روابط دو کشور می باشد.

وی ضمن پیچیده توصیف کردن شرایط خاورمیانه اظهار کرد: سیاست کشورش حمایت از امنیت و صلح و کمکهای بشردوستانه و حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه است.

همچنین علی‌اکبر صالحی در این ملاقات خواهان گسترش و تقویت بیشتر روابط دو جانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری شد و ضمن قدردانی از حمایت نروژ از برجام بر لزوم حمایت جدی اتحادیه اروپا از این توافق تاکید کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اقدامات کشورهای اروپایی در مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا در قبال برجام را کافی ندانست و حفظ این توافق را در گرو مقابله جدی و صریح با سیاست های ترامپ، به ویژه از طریق اتحادیه اروپا بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها