در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

مصرف زدگی در اقتصاد کشور ،الگویی رایج شده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:نهاد خانواده ، متولیان امر آموزش وفرهنگ کشور نتوانستند الگوی سبک زندگی متناسب با ویژگی اقتصاد ایران را درمورد الگوی مصرف، تبیین کرده و گسترش دهند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۲۹
مصرف زدگی در اقتصاد کشور ،الگویی رایج شده است

هادی قوامی نماینده اسفراین در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه مصرف زدگی در اقتصاد کشور ،الگویی رایج شده است افزود:هم اکنون شاهدیم که مصرف کالا در هر خانواده به مسابقه ای تمام نشدنی تبدیل شده و هر کس در تلاش است که در مقابل دیگری از تجهیزات و کالاهای بهتری استفاده کند.

وی در مورد تغییر زیر ساخت های کشور در خصوص الگوی مناسب مصرف گفت: تغییر رفتار جامعه مکانیکی نیست و در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد و نیازمند فرآیند بلند مدت است فلذا با فرهنگ سازی می توان در بلند مدت انتظار داشت که سبک زندگی مردم از مصرف گرایی جدا شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور الگوی مصرف به گونه ای شده که هر فرد باید یک خودرو داشته باشد تاکید کرد:این رفتار منجر شده که بیش از 20 میلیون خودرو و موتور سیکلت در کشور استفاده شود و سالانه 27 میلیارد لیتر بنزین در کشور به مصرف برسد در حالیکه اگر همراستایی بین منافع فردی و جمعی ایجاد می شد و رفتار مصرفی تغییر می کرد حداقل می توانستیم در 20 درصد کاهش مصرف بنزین صرفه جویی کنیم.

وی افزود:کاهش مصرف بنزین قطعا می تواند کمک بزرگی به جلوگیری از واردات و افزایش توان صادراتی کشور داشته باشد و نقش مهمی در رونق بخشی تولید کشور ایفا کند.

قوامی تاکید کرد:اصلاح رفتار جامعه در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری باید صورت گیرد که زیر ساخت های آن باید از سوی نهاد های متولی فرهنگ فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها