نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های عباس آخوندی درباره افزایش بی‌رویه اجاره خانه‌ها قانع نشدند.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۶۵
وزیر قولی برای تنظیم بازار مسکن نداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش که با دستور بررسی وضعیت مسکن با حضور وزیر راه تشکیل شد، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولانی از بانک مرکزی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مسولان مربوطه برگزار شد، آخوندی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه کرد، افزود: برنامه های دولت در این حوزه توانمند سازی مردم با ارایه تسهیلات مسکن و همچنین حمیت در مسیر بازآفرینی شهری بوده است.

وی افزود: گزارش ارائه شده از سوی وزیر حاکی از این است عمده تولیدات مسکن در بخش اجتماعی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مدعی است طی 4 ساله گذشته ١١٨ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور ایجاد کرده که این تعداد مسکن توسط بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سازمان زمین و مسکن ایجاد شده و بر اساس توضیحات آخوندی نرخ رشد مسکن نیز بر اساس نرخ رشد تورم بوده است.

«به گفته وزیر راه و شهرسازی شرایط اقتصاد کلان در وضعیت مسکن دخیل بوده و نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل مهم سلب آرامش در بازار مسکن بوده است».

وی با اعلام اینکه در طی 5 سال گذشته نقدینگی در کشور چند برابر شده است ادامه داد: بعد از بررسی های تخصصی و اظهارنظر نمایندگان مشخص شد که بیشترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و متاسفانه دولت هم برنامه مشخص و مدونی در حوزه مسکن و کنترل عرضه و تقاضا ندارد.

بدری با اشاره به وجود ٢.5 میلیون خانه خالی در کشور، تصریح کرد:وجود این نوع خانه در کشور نیز بر عدم تعادل عرضه و تقاضا دامن زده است؛ مقرر شد لذا کمیته ای با حضور برخی اعضای کمیسیون، معاونان وزارت راه، مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری بحران و مشکلات موجود در حوزه مسکن تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نمایندگان نهایتا از توضیحات آخوندی قانع نشدند، گفت: وزیر راه مدعی است نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل مهم سلب آرامش در بازار مسکن بوده است اما به عقیده ما اصلی این است که سوء مدیریت و عدم پیش بینی‌های لازم و همچنین عدم تامین و تنظیم بازار ارز عامل اصلی این نابسامانی‌ها است.

وی تصریح کرد: ما درباره وضعیت اجاره خانه‌ها و افزایش تصاعدی هزینه‌های این بخش از وزیر سوال کردیم اما در پاسخ هیچ برنامه،‌تصمیم و پاسخ قاطعی برای این بخش به ما ارائه نکرد و اصلا گویا وزرات راه و شهرسازی برنامه‌ای برای کنترل این بخش ندارد.

بدری یادآور شد: آخوندی درباره اجاره خانه‌ها عقیده دارد که بازار خود تعیین کننده این قیمت‌ها است و هیچ قولی مبنی بر تنظیم بازار مسکن به نمایندگان ارائه نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها