به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیش‌مان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط‌زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۲
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیطزیست در هفته سوم خرداد که مقارن با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بود هم بیکار ننشسته و چون هفتههای گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این تلاش و فعالیتهای سبز را به اطلاعرسانه حامی خود؛ جامجم رساندند.

فارسیها استان شان را مثل دسته گل کردند

بهمناسبت گرامیداشت هفته محیطزیست، پاکسازان طبیعت فارس، صدوشصت و سومین برنامه خود را به فرهنگسازی و پاکسازی تنگه گردو کنَک اختصاص دادند. از سوی دیگر با همت برخی از انجمنهای مردم نهاد میراث زاگرس چون «ایلفا، سبزباشیم» و «موسسه یک گام تا رهایی» و نیز همکاری اداراتی چون محیطزیست فارس، سازمان مدیریت پسماند و هیأت دوچرخهسواری، دامنه کوههای دراک از زباله پاکسازی شد و زبالهها به سایت دفن زباله انتقال یافت. انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید نیز با همکاری اداره محیطزیست، بهداشت شهر و گروهی از پاکبانان؛ بخش وسیعی از رودخانه گردشگری بَروک را در برنامه هفتاد و نهم خود پاکسازی کردند. راستی هفدهمین برنامه سه شنبههای بدون خودرو در نورآباد ممسنی هم با همت حامیان طبیعت زاگرس ممسنی و گروه دوچرخه سواران این شهر برگزار شد.

شیروانیها بخشی از شهرشان را پاکسازی کردند

روز جهانی محیطزیست در شیروان خراسان شمالی هم گرامی داشته شد؛ البته با ویژه برنامههایی چون پاکسازی مسیر میدان امام علی تا میدان عدل و با همت انجمن طنین پاکبانان این شهرستان.

از جمعآوری ته سیگار تا پاکسازی بام سبز لاهیجان در گیلان

دوستداران محیطزیست استان گیلان هم برنامههای متعددی در هفته محیطزیست داشتند، از جمع آوری ته سیگار در پیاده راه استخر لاهیجان توسط انجمن رفتگران طبیعت گیلان گرفته تا پاکسازی بام سبز لاهیجان و مجسمه کوهنورد توسط کارگروه فرهنگی تورنگ و بوم بانان گیلان.

دوچرخهسواری در مهاباد به مناسبت هفته محیطزیست

گرامیداشت هفته محیطزیست در مهاباد آذربایجان غربی همراه شد با رکاب زنی 280 دوچرخهسوار مهابادی در مسیرهای پرترافیک شهر و در جهت ترویج فرهنگ دوچرخهسواری.

خدمت به دوستداران پیادهروی در ایلام

انجمن مرزنشینان سبز دهلران در استان ایلام ترجیح دادند یک کار متفاوت انجام دهند، آنها با هدف ترویج پیاده روی، میز و صندلیهایی با لاستیکهای فرسوده در مسیر پیاده روی آبگرم ساختند.

احترام به زمین با صعود به قله کرکس در اصفهان

گروه کوهنوری دوستان کوهنورد بادرود اما ترجیح دادند به قله کرکس استان اصفهان صعود شبانه کنند و اینگونه وفاداری خود را به زمین نشان دهند.

پاسداشت روزهای جهانی طبیعت و دوچرخه در خوزستان گرم

انجمن رفتگران طبیعت بهبهان در خوزستان اما در روز جهانی محیطزیست با شعار «امانتدار آیندگان باشیم تا هدیهدهنده طبیعتی بیمار به کودکانمان نباشیم» در منطقه تفریحی خارستان در خوزستان صدو دومین برنامه محیطزیستی خود را برگزار کرد. همچنین جمعی از اعضای انجمن رفتگران طبیعت بهبهان در روز جهانی دوچرخه و در حمایت از کمپین سهشنبههای بدون خودرو، با وجود گرمای بسیار زیاد و شرایط نامساعد جوی، مسیری چندین کیلومتری را رکاب زدند.

جلسات هماندیشی محیطزیستی در گلستان

تشکل جهاننمای کردکوی گلستان هم صلاح دانستند که هفته محیطزیست را با برگزاری جلسات هماندیشی پاس بدارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها