نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار است به کنوانیسون مقابله با تامین مالی تروریسم بپیوندیم باید جمهوری اسلامی ایران حق تحفظ خود را داشته و اعلامیه تفسیری و جمیع ملاحظات کشوری را داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۱۶
حق تحفظ برای ایران در کنوانسیون تامین مالی تروریسم باید در نظر گرفته شود

به گزارش جام جم آنلاین کمال دهقانی نماینده تفت و میبد با اشاره به اینکه بیشتر کنوانسیون ها و مجامع بین المللی ابزار دست نظام سلطه هستند افزود: تعبیری که آمریکا از تروریسم دارد با تعبیری که ایران از این گروه ها دارد کاملا متفاوت است چون ما حزب الله لبنان را گروهی مقاوم در مقابل اشغالگران می دانیم ولی آنها این گروه را مخالف منافع خود ارزیابی کرده و یک جانبه گرایانه تصمیم گیری می کنند.

نماینده تفت با تاکید بر اینکه شروطی که هم اکنون توسط ایران گذاشته شده دارای ویژگی های مناسبی است افزود: باید بدانیم در پیوستن به این کنوانسیون قرار است چه منافعی به ایران برسد و چه کمک هایی به کشورصورت گیرد اما اگر قرار باشد همچنان کشور در لیست سیاه FATF باشد و تهدیدکنندگان امتیازی به کشور ندهند ضرورتی ندارد که به این کنوانسیون بپیوندیم.

دهقانی در ادامه افزود: خوشبختانه دوماه فرصت داریم که تکلیف موضوع را مشخص کنیم و بعد بر اساس منافع ملی خود تصمیم خواهیم گرفت تا به این کنوانسیون ملحق شویم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها