در زندگی پرسرعت امروزی که کمبود وقت در آن یک واقعیت است، تعیین وقت ملاقات با پزشک برای بررسی مشکلاتی که قابل کنترل به نظر می‌رسد، آخرین چیزی است که بسیاری از ما ممکن است به آن فکر کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۱۱
نشانه‌هایی که از بیماری خبر می‌دهد

به گزارش جام جم، اما گاهی درمیان گذاشتن برخی مشکلات سلامت با پزشک، برای سلامت ما نقشی حیاتی دارد. مشورت با پزشک در مورد این علائم را به تاخیر نیندازید:

کاهش غیرمنتظره وزن: هرچند ممکن است کاهش وزن برای بسیاری از افراد یک اتفاق رویایی باشد اما این شرایط می‌تواند از مشکلات جدی سلامت مانند اختلالات سیستم غدد درون‌ریز، دیابت و سرطان نیز حکایت داشته باشد. از دست دادن بدون دلیل 5/4 کیلوگرم یا بیشتر یک‌علامت هشداردهنده است.

سرگیجه ناگهانی: سرگیجه ناگهانی، ناتوانی در تمرکز یا تغییر شخصیت می‌تواند از کم آبی، قندخون پایین، عفونت، سکته مغزی، تومور مغزی یا خونریزی در مغز ناشی شده باشد.

تنگی نفس: بسیاری از افراد گاهی دچار تنگی نفس یا دشواری در تنفس می‌شوند. اما اگر این تنگس نفس، ناگهانی و شدید باشد و در فعالیت‌های روزمره اختلال ایجاد کند می‌تواند از علائم آسم، لخته خون، سکته یا حمله قلبی باشد.

دیدن جرقه نور: دیدن جرقه نور، نقاط نورانی یا دیگر مشکلات دیداری غیرقابل توضیح، گاهی نشانه بروز میگرن یا جداشدگی شبکیه است که بدون رسیدگی‌های پزشکی می‌تواند به سرعت به کوری دائمی منجر شود.

ورم پا: پاهای قرمز، داغ و ورم کرده یا درد در پشت ساق پا می‌تواند نشانه مشکلات وریدی، مشکلات تیروئید یا نارسایی قلب باشد. درد پشت پا نیز گاهی از وجود لخته خون حکایت می‌کند که درصورت عدم مداوای فوری معمولا کشنده است.

خستگی دائمی: برای احساس خستگی به شکل هرروزه، در تمام طول روز و با وجود استراحت کافی باید با یک متخصص مورد مشورت قرار بگیرد. خستگی دائمی می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی، آپنه خواب، کم‌خونی، کم‌کاری تیروئید یا سرطان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها