تیم ملی والیبال ایران در حالی هفتمین دیدار خود از سری مسابقات جام ملت‌های جهان را امروز برابر چین برگزار می‌کند که تاکنون تنها ۲ برد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۱۵
صف آرایی مقابل دیوار چین در سرزمین تزارها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ دیدارهای تیم ملی ایران در هفته لیگ ملت های والیبال در سرزمین تزارها که این روزها میزبان جام جهانی فوتبال هم هست برگزار می شود و تیم ایران در بازی نخست ساعت 16:00 امروز به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت.

در این دوره از رقابت های لیگ ملت های والیبال سکان هدایت تیم ملی چین را رائول لوزانو، سکاندار تیم ملی ایران در المپیک 2016 ریو در دست دارد و این برای مدعی آسیای شرقی یک امتیاز محسوب می شود چرا که با شناخت بهتری در برابر ایران صف آرایی خواهد کرد. چینی ها برای نخستین بار است که اقدام به جذب سرمربی خارجی کرده اند و با این حساب توقع امتیازآور ی و نتیجه گیری دارند آنها تا پایان هفته دوم لیگ ملت های والیبال توانستند با 2 برد و 4 باخت جایگاه دهم جدول رده بندی را به خود اختصاص دهند این در حالی است که ملی پوشان کشورمان با نتایجی مشابه در مکان 13 ایستاده اند.

اهمیت نتیجه دربی آسیایی ها در این هفته برای ایران بیشتر است چرا که تیم ملی کشورمان بعد از سال ها در هفته نخست مقابل ژاپن، دیگر مدعی آسیا نتیجه را واگذار کرد و حالا شاگردان کولاکوویچ باید در مقابل دومین رقیب آسیایی شان به دنبال امتیازآوری باشند تا همچنان قدرت شان را به رخ رقبای قاره کهن بکشانند و نشان دهند که باخت مقابل سامورایی ها یک اتفاق بوده است.

چینی ها می توانند در این دوره از رقابت ها برای ایران زنگ خطر جدی باشند چرا که آنها با اجرای برنامه ای اصولی و پایه ای به دنبال رسیدن به روزهای اوج گذشته خود در آسیا هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد بعد از برنامه ریزی در خصوص اردوهای پایه، در بحث استعدایابی به انتخاب بازیکنان بلندقامت با فیزیک مناسب هم اهمیت زیادی داده اند.

از آن جا که چینی ها با میانگین سنی 24 سال و میانگین قدی 197 سانتی متر در رقابت های لیگ ملت های والیبال حضور دارند جزو جوانترین ها و بلندترین ها محسوب می شوند و همین مساله می تواند برای آن ها برگ برنده ای باشد تا بهترین استفاده را برای امتیازآوری داشته باشند.

چوآن ژیانگ ستاره تیم ملی چین است. این بازیکن با کسب 135 امتیاز در 6 مسابقه ابتدایی بالاتر از ستاره های نامدار دنیا عنوان امتیاز آورترین بازیکن این فصل از مسابقات را به خود اختصاص داده است تا مهار و کنترل این بازیکن 205 سانتی متری یکی از ماموریت های مهم ملی پوشان ایران خواهد بود.

منگ لیو دیگر ستاره این تیم است که در صدر جدول بهترین پاسورهای این مسابقات قرار دارد تا بیش از پیش مشخص شود که تیم ملی والیبال چین تا چه اندازه حریف دشوار و قدرتمندی برای ملی پوشان ایران در روز جمعه خواهد بود.

والیبال چین در کارنامه خود 3 طلا، 6 نقره و 5 برنز رقابتهای قهرمانی آسیا، 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز بازی های آسیایی، 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز جام کنفدراسیون والیبال آسیا را به ثبت رسانده است.

تیم ایران تا اینجای کار نتوانسته با هماهنگی صددرصد در برابر حریفان خود حاضر شود و بازیکنان از همه توان شان برای امتیازآوری استفاده نکرده اند بازی در روسیه یک تفاوت عمده با هفته های گذشته دارد و آن ا ین است که بلندقامتان ایران راهی طولانی را از آرژانتین تا سرزمین تزارها طی کرده اند و همین موضوع باعث ایجاد خستگی مفرط در بین آن ها شده است اختلاف زمانی 2 کشور هم تا حد زیادی می تواند روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار باشد اما شرایط لیگ ملت ها برای همه تیم های حاضر یکسان است و باید با این وضعیت بازیها را دنبال کنند.

بنا به تصمیم سکاندار تیم ملی در این هفته از رقابت ها امیر حسین توخته، مسعود غلامی و محمدطاهر وادی به جای محمد موسوی عراقی، فرهاد سال افزون و صالحی در ترکیب تیم ایران قرار خواهند گرفت، با این شرایط نبود موسوی به علت مصدومیت می تواند تاثیر به سزایی روی روند کار تیمی ایران داشته باشد حال باید منتظر ماند و دید کولاکوویچ چه برنامه ای در برابر حریفان پیش روی خود دارد.

ملی پوشان ایران هم اکنون در رتبه 13 جدول رده بندی قرار دارند سعید معروف کاپیتان تیم ملی در نشست خبری پیش از مسابقه ابراز امیدواری کرده است که تیم در این هفته، از این شرایط بحرانی خارج شود و با بازی های خوب لیگ ملت ها را دنبال کنند، اضافه شدن نیروهای جوان می تواند انگیزه تیمی را تا حد قابل توجهی بالا ببرد این موضوع می تواند در برد چین نقش به سزایی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها